مقاومتی عمل کردن در فرهنگ و اقتصاد ضروری است
کد خبر: 1392983
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴
رئیس قرارگاه عمار:

مقاومتی عمل کردن در فرهنگ و اقتصاد ضروری است

گروه سیاسی: در فرهنگ و اقتصاد باید به شکل مقاومتی عمل کنیم یعنی هرچه داریم در این راه استفاده کنیم و راهی جز مقاومت نیست تا زمانی که پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن برسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار عصر جمعه، 22 فروردین در گرامیداشت هفته هنر دینی و شهدای کانون رهپویان وصال به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری بر روی اقتصاد و فرهنگ تأکید دارند و معظم‌له نقطه‌ای را هدف قرار دادند که به آن هدف نزدیک شده‌ایم.

وی اضافه کرد: دشمنان امیدوار هستند که شاید بتوانند از نظر فرهنگی و اقتصادی ما را تحت فشار قرار دهند اما مقام معظم رهبری دقیقاً نقشه آنان را متوجه شده و بر روی این قضیه تأکید دارند.

رئیس قرارگاه عمار تأکید کرد: در فرهنگ و اقتصاد باید به شکل مقاومتی عمل کنیم یعنی هرچه داریم در این راه استفاده کنیم و راهی جز مقاومت نیست تا زمانی که این پرچم به دست صاحب اصلی آن برسد.

شهادت انتخابی است

حجت‌الاسلام طائب در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهادت انتخابی است، گفت: کسانی که شهید شدند قطعاً خوب بودند اما انتخاب نشدن برای شهادت نیز به دلیل بد بودن نیست مانند واقعه عاشورا که در آن امام حسین(ع) شهید شد اما امام سجاد(ع) شهید نشد.

وی افزود: شهادت یک انسان پیامی دارد و باید این پیام و راه او از سوی سایر کسانی که شهید نشدند ادامه پیدا کند؛ لذا افرادی برای شهادت انتخاب می‌شوند.

حجت‌الاسلام طائب در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در ایام میان شهادت و ولادت حضرت فاطمه(س) قرار داریم، به بیان اقدامات آن حضرت در دفاع از اسلام پرداخت و گفت: در جنگ خندق تمام کفر در مقابل تمام اسلام ایستاد؛ در یک سوی میدان امام علی(ع) و پیامبر(ص) و یاران او و در مقابل دیگر کفار قرار گرفتند.

رئیس قرارگاه عمار ادامه داد: یک بار دیگر نیز این واقعه در تاریخ اسلام رخ داد و آن زمانی بود که به خانه حضرت زهرا(س) حمله کردند و آن حضرت در مقابل کفار ایستاد و در واقع تمام اسلام در مقابل تمام کفر ایستادگی کرد با این تفاوت که در واقعه جنگ خندق حضرت علی(ع) دارای پشتیبان بود اما در این واقعه حضرت زهرا(س) آن هم با این وضعیت جسمانی، تنها و بدون پشتیبان بود.

وی عنوان کرد: در این واقعه، اسلام در یک زن خلاصه شد آن هم در شرایطی که باردار بود و کوچکترین توانایی جسمی نداشت؛ در هر مکتبی در چنین شرایطی گفته می‌شود که شکست فاطمه زهرا(س) حتمی است اما آن حضرت عقب‌نشینی نکرد اما سؤالی که طرح می‌شود این است که اکنون پیروز میدان مبارزه کیست؟

حضرت زهرا(س) فدای اسلام شد

حجت‌الاسلام طائب گفت: حضرت زهرا(س) فدای ولایت نشد بلکه فدای اسلام شد یعنی اگر اقدامی نمی‌کرد امروز نه شیعه و نه سنی و نه حتی اسلامی بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه با طرح این سؤال که نتیجه کار حضرت زهرا(س) در شرایط امروز چیست؟ افزود: آن فرهنگی که ما را می‌سازد، فرهنگ الگو است نه فرهنگ علمی ارائه شده و آن چیزی که آخر کار، جوان، پیر، میانسال ما را در خط نگه می‌دارد نگاه آن‌ها به ائمه اطهار(ع) و حضرت فاطمه(س) است و نمود چنین چیزی را در فتنه 88 مشاهده کردیم.

وی با تأکید بر اینکه باید توجه کنیم که هدف انقلاب و ملت ایران چیست، گفت: باید قدردان نعمات موجود باشیم و تمام این نعمات نهایت استفاده را جهت پیشبرد اهداف تعالی انقلاب خود ببریم.

حجت‌الاسلام طائب ابراز کرد: امام راحل با قیام خود در سال 1343، سه هدف را دنبال کرد؛‌ جمع‌آوری بساط سلطنت از ایران، برپایی جمهوری اسلامی و رساندن این پرچم به دست صاحب اصلی آن؛ که تاکنون 2 هدف اول محقق شده و تنها مورد سوم مانده است.

وی با تأکید بر اینکه امام(ره) دقیقاً می‌دانست کجاست و چه می‌خواهد، گفت: امام راحل یک خواسته داشت و آن اینکه اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که این محو شدن قبل از ظهور باید رخ دهد یا بعد از ظهور؟ تکلیفی که نائب‌الامام مطرح می‌کند مربوط به زمان نیابت خودش است نه زمان امام.

رئیس قرارگاه عمار ادامه داد: محو شدن اسرائیل مربوط به هدف سوم امام راحل است یعنی اگر بخواهیم پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی آن برسانیم باید اسرائیل از صحنه روزگار محو کنیم.

وی با بیان اینکه غرب از اسرائیل دستور می‌گیرد و آمریکا و اروپا از خودشان هیچ هویتی ندارند، گفت: دلیل روشن آن مذاکرات هسته‌ای است که ابتدا 5 درصد انرژی هسته‌ای را قبول کرده اما بعد انکار می‌کنند.

captcha