درگیری شیعه و سنی خواست اصلی دشمنان اسلام است
کد خبر: 1374717
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
ماموستا عبدالسلام کریمی:

درگیری شیعه و سنی خواست اصلی دشمنان اسلام است

گروه اندیشه: استاد وهابیت شناسی اهل سنت کردستان با بیان اینکه درگیری شیعه و سنی خواست اصلی دشمنان اسلام است، گفت: اگر شیعه و سنی باهم نباشند جامعه اسلامی از هم می پاشند و این آن چیزی است که دشمنان ما با استفاده از گروه های افراطی تکفیری می خواهند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، ماموستا عبدالسلام کریمی، استاد وهابیت شناسی اهل سنت کردستان امروز پنج شنبه 24بهمن در جمع فرهنگیان شهرستان بندرخمیر با بیان اینکه تمام قدرت های جهان هشت سال در مقابل انقلاب اسلامی ایستادند، اظهار کرد: این جایگاه دین است که امروز باعث سربلندی و عزت جامعه ما شده است.



وی، نقش هدایت و بصیرت بخشی در جامعه را از ویژگی های رهبری در جامعه اسلامی برشمرد و تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی از رهبری اندیشمند و فرزانه برخوردار است که با آگاهی و بصیرت خویش همواره چون سد محکمی در مقابل فتنه ها و توطئه های دشمنان ایستاده است.



این استاد برجسته اهل سنت گفت: ما در این کشور اهل صلاح و شمشیر نیستیم و تفاوتی نیز بین آیات قرآن و کلام خداوند نمی بینیم، در تورات و انجیل کلام خدا را دست کاری می‌کردند درحالی که حکم خدا یکی است هرچندکه بعضی احکام دنیا عوض می‌شود باید مرحله به مرحله به اجرا گذاشته شود.





اذعان یهودیان به عدم شناخت حقیقت باطن پیامبراکرم(ص)





کریمی با اشاره به اذعان یهودیان به عدم شناخت حقیقت باطن پیامبراکرم(ص) گفت: خود یهودیان گفتند پیامبر(ص) را باید می‌شناختند ولی در مقابلش ایستادند چون از خودشان نبود.



وی با اشاره به آیاتی سوه 8 یوسف در اهمیت شناخت باطن تصریح کرد: در سوره یوسف درس هایی وجود دارد که ما از این سوره و این داستان پند آموز حضرت یوسف و برادران یوسف می توانیم درس های زیادی را یاد بگیریم .



این استاد برجسته اهل سنت ادامه داد: اما منظور از «لسائلین» گروهی از یهودیان است که آمدند و این داستان را از پیامبر پرسیدند، در این سوره معیارهایی وجود دارد برای کسانی که تشنه معرفت هستند پس  اگر بخواهیم چیزی یاد بگیریم باید ایجاد سوال کنیم تا مجهل را معلوم کنیم.





وهابیت به افکار عمومی اجازه نقد کردن اندیشه های الحادی خود نمی دهد





ماموستا کریمی وهابیت به افکار عمومی اجازه نقد کردن اندیشه های الحادی خود را نمی دهند، گفت: طرفداران وهابیت به خود اجازه توهین و جسارت بی شرمانه به همه مقدسات اسلامی را می دهند اما اجازه کوچکترین سوال و نقدی به اذهان بشری در مورد اندیشه ها و عملکرد خود نمی دهند در حالی که انسانیت و کرامت انسانی بسیار مهم هست.



وی به اشاره به یاوه گویی های اخیر آمریکایی ها و حمایت ایران از تروریسم گفت: این یاوه گویی ها در خصوص جناح های سیاسی و شخصیت های مطرح این کشور صرفا بهانه است آن‌ها کارشان فقط انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.



این استاد برجسته اهل سنت ادامه داد: اینکه دشمن برخی مواقع با موضع سوکت پیش می رود فکر نکنیم کاری به ما ندارد بلکه آنها درحال برنامه‌ریزی برای مقابله با این نظام هستند،اما با این همه دسیسه و توطئه ها که از شبکه‌های مختلف پخش می کنند اما به اذن پروردگار انقلاب سر جای خودش پا بر جاست اما ما هم باید هوشیار باشیم.



وی با اشاره به اینکه اسلام دین خشونت و دین کشت و کشتار نیست، یادآور شد: اسلام دین وحدت و دین همه انسان هاست و قرآن نیز به دنبال اسلام واقعی است اسلام دین خشونت و دین کشت و کشتار نیست، مراقبت باشیم تعصبات شخصی را به پای دین نگذاریم و خلاف دین و قرآن عمل نکنیم.





درگیری شیعه و سنی خواست اصلی دشمنان اسلام است





ماموستا کریمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در مقطعی می‌خواستند تمام کردهای کشور را یک جا کنند ولی نقشه آن‌ها نقشه بر آب شد چون از آنجا شکست خوردند، آن‌ها می‌خواهند از طریق سنی و شیعه وارد شوند که نگویید برادران اهل سنت بگویید عزیزان اهل سنت.



وی با اشاره به اهمیت حفظ وحدت شیعه و سنی در کشور، گفت: اصل و ریشه ما یکی است ولی اینکه شاخه ما فرق کرده جعفری، مالکی، حنفی، شافعی همه یکی است و طنابی که ما را به هم وصل کرده قرآن است و آنها این را می خواهند شیعه و سنی باهم در گیر باشند.



این استاد برجسته وهابیت شناسی کردستان با تاکید بر اهمیت صلح و پرهیز از اختلاف وجدال شیعه و سنی اضافه کرد: اگر مقلد امام جعفر صادق(ع) هستید و یا امام شافعی ببینید آنان چه می‌گویند بالاتر از آنان تفکر نکنید باید تابع خداوند و پیغمبر باشیم ما حق تکفیر را نداریم.

captcha