تفکر ضد‌صهیونیستی در تعالیم مهدویت یک اصل باشد
کد خبر: 1370181
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
حجت‌الاسلام‌ طائب:

تفکر ضد‌صهیونیستی در تعالیم مهدویت یک اصل باشد

گروه سیاسی: رئیس قرارگاه عمار با ذکر اینکه باید تفکر ضد‌صهیونیستی در تعالیم مهدویت اصل اساسی باشد، گفت: در مسئله ظهور این نکته مهم است که ظهور مساوی با نابودی صهیونیسم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار، امروز دوشنبه، 14 بهمن‌ماه، در نشست علمی «‌رویکرد دشمن‌شناسی» که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، گفت: در عملیات‌های نظامی نقطه زمان را در عملیات پنهان نگه می‌دارند و این یک اصل عقلایی است و ما در نقطه عملیات اصل غافل‌گیری نداریم.
وی افزود: گاهی در نقطه عملیات اگر عمل نکنیم نمی‌توان موانع را رفع کرد و زمانی از باب اهمیت است و اگر عملیات به موقع انجام نشود، نیروی عمل‌کننده اهمیت موضوع را نمی‌فهمد و به درستی کار خود را انجام نمی‌دهد.
رئیس قرارگاه عمار عنوان کرد: بحث امام زمان یک موضوع زمینی است، نقطه عملیات در کنار خانه خدا است و لزومی ندارد زمان انجام عملیات را بدانیم، باید کنار خانه خدا آزاد باشد تا امام زمان ظهور کند.
این مدرس حوزه و دانشگاه عنوان کرد: هر یک از ائمه ظهورشان به واقعیت حقیقی دیده می‌شود، شهید شدند، امام حسین(ع) در مکه ظهور حقیقی داشتند و فرمودند با یزید بیعت نمی‌کنم و مجبور شد خانه خدا را ترک کند، زیرا کنار خانه خدا دشمن بود و دشمن قصد کشتن ایشان را داشت، امام نیز نمی‌خواست حرمت خانه خدا شکسته شود.
رئیس قرارگاه عمار افزود: اگر کسی منتظر است، باید بداند اگر کنار خانه خدا از وجود دشمن پاکسازی نشود، آمدن امام زمان امکان‌پذیر نیست.

در مسئله مهدویت دشمن‌شناسی اهمیت دارد
حجت‌الاسلام‌ طائب با اشاره به لزوم شناخت دشمن گفت: اگر در شناخت و تحلیل دشمن اشتباه کنیم، دچار هدررفت امکانات و فرصت دادن به دشمن خواهیم شد، لذا مسئله مهدویت و دقت در دشمن‌شناسی اهمیت دارد.
رئیس قرارگاه عمار گفت: امروز خانه خدا در تسخیر حکام مرتجعی است که در عربستان حکومت می‌کنند و آنها نیز در تسخیر دیگران هستند، اگر حاکمیت عربستان را تسخیرکننده خانه خدا بدانیم، بر طبق مسئله ظهور باید این حکومت را سرنگون کنیم، اما اگر به این شناخت دست پیدا کنیم که حکام مرتجع منطقه در تسخیر قدرت‌های دیگر هستند باید آن قدرت‌ها را شکست دهیم.
این مدرس حوزه و دانشگاه با ذکر اینکه تنها راه شناخت قرآن است، گفت: پروژه امام زمان(عج) یک پروژه دینی است و دشمن امام زمان(عج) نیز با هدایت مشکل دارد، قرآن نیز کتاب هدایت است، لذا مباحث مربوط به امام زمان و دشمنان ایشان در قرآن وجود دارد.
رئیس قرارگاه عمار با بیان اینکه مبدا وهابیت محمدبن عبدالوهاب است، افزود: ترکیب آل‌سعود و عبدالوهاب قدرت عربستان را تشکیل داد و بعد از پیروزی انقلاب این جریان وهابیت با استفاده از پول آل‌سعود در چند کشور اسلامی حضور وهابیتی و آشکار پیدا می‌کند و جریان علمی را از الازهر به جریان سلفی انتقال دادند.

جریان سلفی از صهیونیسم دفاع می‌کند
حجت‌الاسلام‌ طائب گفت: خروجی وهابیت به این سمت رفته است که با اسرائیل مشکلی ندارد و شمشیر را علیه مسلمانان گرفته است، در حالی که قرآن می‌فرماید، شدیدترین دشمن علیه اهل ایمان یهود است، اما سلفیت از یهود و صهیونیسم دفاع می‌کند.
وی با ذکر اینکه باید تفکر ضد‌صهیونیستی در تعالیم مهدویت اصل اساسی باشد، گفت: اگر بخواهیم امام زمان(عج) ظهور کند، باید بدانیم که ظهور مساوی با نابودی صهیونیسم است؛ اگر جهان منتظر می‌خواهد ظهور محقق شود، چاره‌ای نیست جز اینکه اسرائیل از بین برود.
رئیس قرارگاه عمار گفت: در زمینه دشمن‌شناسی نقطه اصلی آمریکا و اسرائیل است؛ آمریکا شیطان بزرگ است، اما قلب آمریکا در اسرائیل می‌تپد، بسیاری از مواقع پیروزی‌های ما به دلیل اشتباهات دشمن است و امروز وقتی صهیونیسم پنهان در غرب خود را در منطقه خاورمیانه نشان داده، حاکی از اشتباه بزرگ دشمن است.
حجت‌الاسلام‌ طائب در پایان سخنان خود با ذکر اینکه پیشرفت نرم‌افزاری دین به برکت انقلاب اسلامی است، افزود: قبل از انقلاب نیز امام (ره) بود، اما از هنگامی که ایشان حکومت اسلامی تشکیل داد، مباحث دینی فراوان شد.

captcha