درخواست سازمان ملل از عراق برای تسهیل کمک‌رسانی به «الانبار»
کد خبر: 1366176
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴

درخواست سازمان ملل از عراق برای تسهیل کمک‌رسانی به «الانبار»

گروه بین‌الملل: سازمان ملل متحد از دولت عراق خواست که مسیرهای کمک‌رسانی به آوارگان استان الانبار را تسهیل کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری قدس پرس، سازمان ملل متحد از دولت عراق خواست که مسیرهای منتهی به الانبار را برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به آوارگان این استان تسهیل کند.
در بیانیه کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان آمده است: در حال حاضر بیش از یکصد و چهل هزار نفر در الانبار به خاطر قتل و کشتاری که اواخر سال گذشته میلادی(2013) در این استان شدت یافت، بی‌خانمان شده‌اند.
آدریان ادواردز،‌ سخنگوی کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان اظهار کرد: سازمان ملل از دولت عراق خواسته است که مسیرهای کمک‌رسانی بشردوستانه را برای ارتباط با خانواده‌های آواره استان الانبار و کسانی که راه‌های دسترسی به آنان مسدود شده است، تسهیل کند.
وی تأکید کرد: طی هفته‌های اخیر تعدادی از پل‌های منتهی به منطقه درگیری‌ها در الانبار و اماکنی که آوارگان در آن مستقر هستند، تخریب شده و همین مسئله ارتباط با آنان را سخت کرده است.
استان الانبار از بیست‌و‌یکم دسامبر گذشته، در پی کشته‌شدن سرلشکر محمد الکروی، رهبر عملیات حمله به شبه‌نظامیان القاعده در غرب الانبار، شاهد عملیات گسترده نظامی است که در پی آن چندین تن کشته و مجروح و بسیاری نیز آواره شده‌اند.

captcha