مذاکرات با حفظ خطوط قرمز ادامه می‌یابد
کد خبر: 1332730
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳

مذاکرات با حفظ خطوط قرمز ادامه می‌یابد

گروه سیاسی: معاون راهبردی و روابط بین‌الملل سازمان انرژی اتمی گفت: مسئولان هیچ‌گاه حقوق ملت را مصالحه نمی‌کنند و با حفظ خط قرمز‌ها مذاکرات را ادامه خواهند داد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، بهروز کمال‌وندی، معاون راهبردی و روابط بین‌الملل سازمان انرژی اتمی دیروز، 13 آذر در حاشیه برگزاری سومین یادواره شهید دکتر مجید شهریاری، در جمع اصحاب رسانه‌های استان زنجان، اظهار کرد: برنامه آینده سازمان انرژی اتمی ایران، توجه به حوزه‌های علمی، پزشکی و کشاورزی است.



وی یادآورشد: این سازمان در بلند‌ملت به دنبال تجاری‌سازی فناوری هسته‌ای و واگذاری بخش‌هایی از آن به بخش خصوصی است.



کمال‌وندی اظهار کرد: این صنعت نباید تنها در دست دولت باشد و باید زمینه حضور بخش خصوصی در آن را نیز ایجاد کرد؛ هم اکنون این سازمان به دنبال فراهم‌سازی زمینه‌های حقوقی این برنامه است.



سخنگوی سازمان انرژی اتمی متذکر شد: مسئولان هیچ‌گاه حقوق ملت را مصالحه نمی‌کنند و با حفظ خط قرمز‌ها مذاکرات را ادامه خواهند داد.



وی تصریح کرد: ایران اسلامی با حفظ مصلحت و منافع کشور وارد مذاکرات شده است و بر همین مبنا نیز مسیر را ادامه خواهیم داد.



کمال‌وندی ابراز کرد: ما به دنبال برطرف کردن بهانه‌هایی هستیم که طرف مقابل عنوان می‌کند و به طور قطع با شفاف‌سازی‌، نگرانی‌ها را برطرف خواهیم کرد.



معاون راهبردی و روابط بین‌الملل سازمان انرژی اتمی در پایان با تأکید بر این‌که ایران به دنبال تعامل و همکاری متقابل با غرب است، عنوان کرد: ما نسبت به موضوع خوش‌بین هستیم و امیدواریم طرف مقابل نیز اعتماد ما را جلب کند.

captcha