محفل انس با قرآن در سنندج برگزار شد
کد خبر: 1325030
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳

محفل انس با قرآن در سنندج برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: محفل انسی با قرآن کریم با حضور قاریان، حافظان برتر و اقشار مختلف مردم استان کردستان چهارشنبه، ششم آذر در مسجد جامع شهرستان سنندج برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام محرم‌علی فراشی مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در محفل انس با قرآن کریم که به مناسبت هفته بسیج با همت پایگاه بسیج خاتم الانبیاء شهرداری سنندج و پایگاه شهید کلانتری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان در صحن جدید مسجد جامع سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه تا زمانی که با هم باشیم به قله‌های ترقی می رسیم، اظهار کرد: پنج کشور اروپایی و آمریکا توافق کردند که ایران، حق غنی‌سازی هسته ای را در کشور خود دارد و این موفقیت بزرگی بود.



وی در بخش دیگری از سخنان خود منبعث بودن نظام جمهوری اسلامی از قرآن و سنت را یک افتخار بزرگ خواند و افزود: امروز به برکت جمهوری اسلامی قرآن دیگر به عنوان دکور بر طاقچه‌ها حضور ندارد و به آن عمل می شود



حجت‌الاسلام فراشی با اشاره به اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عنوان یک بسیجی بزرگ، یک مجتهد مسلم بود که خادم و مروج این کتاب آسمانی بود، اعلام کرد: این درسی برای همه ما بود که با این روحیه بسیجی، دستورات قرآن را در زندگی خود جاری و ساری کنیم. بسیجی واقعی حامل، حافظ و عامل به قرآن است.



وی خدامحور و قرآن محور بودن زندگی را از سفارشات اولیاء خدا امیرالمؤمنین دانست و یادآور شد: امام علی(ع) فرمودند: «مبادا دیگران در عمل به قرآن از شما سبقت بگیرند.»



سلیمانی، مشاور امور فرهنگی اداره راه وشهرسازی استان کردستان در ادامه این مراسم گفت: برگزاری هرچه بیشتر این محافل معنوی در جامعه یکی از راه‌های مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان دین اسلام است.



وی نهادینه شدن قرآن در متن جامعه را از دستاوردهای انقلاب دانست و اظهار کرد: انس با قرآن کریم به زندگی انسان برکت می‌دهد و مسیرحق و حقیقت را برای همه انسان‌ها مشخص‌می کند.



سلیمانی با اعلام اینکه قرآن کتاب هدایتگری و و روشنگری زندگی دنیوی و آخرت همه مسلمانان است،  افزود: این کتاب آسمانی حاوی کامل‌ترین و قوانین حقوق بشر و برنامه زندگی انسان ها را به ما معرفی کرده، از این رو برای مصون ماندن از هجوم فرهنگ استکبار باید به قرآن پناه برد.



وی با اشاره به اینکه شناخت قرآن به عنوان قانون اساسی دینی یک وظیفه واجب است، اعلام کرد: قرآن یک کتاب تمام عیار بوده، که همه علوم را در خود جای داده است. دیدگاه قرآنی توأم با مفاهیم‌، تعمق و تدبر باید در جامعه نهادینه شود و لازم است که قرآن در تمام امور زندگی انسان پیاده شود‌.



یادآور می‌شود،  در پایان این مراسم سید بهالدین حسینی، محمد گلباغی از ساتید برجسته قرآنی و چند نفر از قاریان و حافظان استان قرآن را باصوت دلنشین خود قرائت کردند.

captcha