درخشش قرآن‌آموزان مؤسسات بوشهر در مسابقات سراسری «کوثر»
کد خبر: 4181806
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

درخشش قرآن‌آموزان مؤسسات بوشهر در مسابقات سراسری «کوثر»

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: چهار نفر از قرآن‌آموزان مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان بوشهر در رشته اذان مسابقات سراسری قرآن کوثر گرگان به مرحله فینال راه‌ یافتند.

سید‌حبیب‌الله حسینی

سید‌حبیب‌الله حسینی، مسئول دارالقرآن بسیج سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، در گفت‌و‌گو با ایکنا از بوشهر، اظهار کرد: دومین مسابقات قرآن از سوی مؤسسه قرآنی کوثر گرگان به صورت مجازی در سه مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی و فینال ویژه قاریان و حافظان مؤسسات قرآنی کشور برپا شد.

وی با بیان اینکه طبق اعلام دبیرخانه، در این دوره از مسابقات نزدیک به ۶۳۰ نفر از قاریان و حافظان برتر و ملی استان‌ها شرکت کردند، افزود: رشته‌های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل، اذان، حفظ ۵ جزء، حفظ قرآن کریم به عنوان تفکیک بخش‌های رقابتی شرکت‌کنندگان بانو و آقا در دو رده سنی بالای ۱۶ سال و زیر ۱۶ سال در مسابقات قرآن گرگان تعیین شده بود.

مربی قرآن روستای چارک شهرستان دشتی ادامه داد: این شیوه از مسابقات حفظ و قرائت می‌تواند به عنوان الگو با حمایت نهادهای قرآنی و از سوی شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌‌ها در هر استان به‌ مانند مسابقات سراسری کوثر برگزار شود.

حسینی با اشاره به نتایج رشته اذان دومین دوره مسابقات قرآنی کوثر گرگان زیر ۱۶ سال راه‌یافته به مرحله فینال، گفت: ابوالفضل عدالت‌خواه از بوشهر با امتیاز ۷۵، عرشیا حسین‌زاده از مازندران با امتیاز ۷۴٫۵، محمد‌طاها کاظمی از بوشهر با امتیاز ۷۱٫۵، علی هاشمی از بوشهر با امتیاز ۶۹٫۵ و رضا حیدری‌پور از بوشهر با امتیاز ۶۸٫۵ به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا پنجم مرحله نیمه‌نهایی رشته اذان این مسابقات شدند و چهار نفر از ستاره‌های مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان بوشهر به مرحله فینال راه‌ یافتند.

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha