نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه قرآنی سرای نور بوشهر/ تربیت 20حافظ کل تا دو سال دیگر
کد خبر: 3744018
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه قرآنی سرای نور بوشهر/ تربیت 20حافظ کل تا دو سال دیگر

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـــ مدیرعامل مؤسسه قرآنی سرای نور استان بوشهر بیان کرد: کلاس تخصصی حفظ کل را نزدیک به دو سال است که با دو کلاس 10 نفره آغاز کرده و طبق برنامه‌ریزی تا دو سال دیگر 20 حافظ کل در این مرکز تربیت خواهند شد.

مهدی دهقانیان، مدیرعامل مؤسسه قرآنی سرای نور روستای چاهکوتاه در گفت‌وگو با ایکنا؛ بیان کرد: مؤسسه ما نوپا است که طی این چهار سال فعالیت‌، کلاس‌های قرآنی را در تمامی فصول سال برای قرآن‌آموزان پنج سال به بالا در رشته‌های آموزش حروف الفبای قرآنی پیش‌دبستانی، روخوانی، روان‌خوانی، ترجمه و مفاهیم برگزار کرده‌ است. همچنین، کلاس تخصصی حفظ کل را نزدیک به دو سال است که با دو کلاس 10 نفره آغاز کرده‌ایم. این نوجوانان تاکنون هفت جزء حفظ کرده‌اند و طبق برنامه‌ریزی تا دو سال دیگر 20 حافظ کل در این مرکز تربیت خواهند شد که یکی از موفق‌ترین برنامه‌های مؤسسه است.

وی ادامه داد: همچنین، هماهنگی‌های لازم برای دریافت مجوز برگزاری اولین دوره تربیت مربی در فصل زمستان نیز انجام شده است که در فرصت مناسب برای ثبت‌نام فراخوانی خواهیم کرد.

دهقانیان تصریح کرد: استقبال از کلاس‌ها نسبت خوب است که در فصل تابستان حدود 230 قرآن‌آموز در همه رشته‌ها و 150 قرآن‌آموز نیزدر دیگر فصول با حضور هفت مربی مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی سرای نور بیان کرد: همه ساله در دهه اول ماه محرم برنامه‌های مناسبتی عزاداری را بعد از ظهرها و بعد از کلاس‌های قرآن روزانه در مؤسسه برگزار می‌کنیم و چون به برگزاری کلاس‌های قرآن خللی وارد نمی‌کند مورد استقبال واقع شده است.

دهقانیان گفت: تاکنون مسابقات مستقلی در مؤسسه برگزار نکرده‌ایم ولی قرآن‌آموزانمان در مسابقات مؤسسات دیگر ازجمله نورالثقلین شرکت و رتبه‌های بالایی را نیز کسب کرده‌اند.

وی ادامه داد: مکان مؤسسه ما توسط مجمع خیّرین روستا اهدا شده و مشکل اجاره‌بها نداریم اما  کم‌بود بودجه از جمله مشکلات مؤسسات قرآنی، فرهنگی است که باید با آن دست‌وپنجه نرم کنیم.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی سرای نور تصریح کرد: به دنبال دریافت مجوز برای مهد قرآن زیر نظر مؤسسه بودیم اما سازمان تبلیغات اسلامی با برگزاری مهد قرآن خاص مؤسسه موافقت نکرد و از آنجایی که یک مهد زیر نظر آموزش‌وپرورش در روستا وجود دارد، دیگر اقدام به دریافت مجوز برای این مرکز از آموزش‌وپرورش نکردیم و با همان مهد قرآن همکاری داریم و مربی قرآن برایشان می‌فرستیم.

یادآور می‌شود، مؤسسه قرآنی سرای نور روستای چاهکوتاه از سال 93 از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کرد و در استان بوشهر، روستای چاه کوتاه، خیابان اصلی، جنب مسجد ولیعصر(عج) واقع است.

انتهای پیام

captcha