حرکت‌های مردمی در قرآن کمرنگ شده است
کد خبر: 4197259
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
نماینده ولی فقیه در هرمزگان‌:

حرکت‌های مردمی در قرآن کمرنگ شده است

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده با بیان اینکه حرکت‌های مردمی در حوزه قرآنی کمرنگ شده است، گفت: کنار کشیدن مردم از همکاری در فعالیت‌های قرآنی نگران‌کننده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد  عبادی‌زادهبه گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان امروز، ۱۱ بهمن‌ماه در اختتامیه هفتمین مسابقات هم‌خوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی بخش پسران، اظهار کرد: حرکت‌های مردمی در حوزه قرآنی کمرنگ شده و کنار کشیدن مردم از همکاری در فعالیت‌های قرآنی نگران کننده است.

وی افزود: همه ثمن‌ها و فعالان قرآنی از ظرفیت مردمی در جهت گسترش فرهنگ قرآنی بهره‌ ببرند تا نقش مردم در فرهنگ علوم قرآنی پررنگ شود.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان‌ هرمزگان بیان کرد: برای اینکه قرآن در زندگی مردم جاری شود نیاز به اقناع سازی دارد و افراد تأثیرگذار جامعه مانند رسانه‌ها، اساتید دانشگاه، معلمان و روحانیون باید نقش ایفا کنند.

عبادی‌زاده افزود: اصلی‌ترین ماهیت انقلاب، فرهنگی است و مردم به سبب آرمان‌ها و ارزش‌های الهی قیام کردند تا بتوانند مفاهیم فرهنگی که مورد غفلت قرار گرفته بود را احیا کنند.

وی تأکید کرد: کاری که آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموزان قرآنی انجام می‌دهد برگرفته از توصیه رهبر انقلاب است که رویکرد قرآنی باید در تمام کارهای قرار گیرد.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه اولویت اول باید در نگاه به قرآن باشد، اضافه کرد: در صدر اولویت تمام دستگاه‌های فرهنگی و غیر فرهنگی، توجه به زیرساخت‌های قرآنی و متون آموزشی باشد.

انتهای پیام
captcha