کارگاه‌های توان‌افزایی زمینه‌ساز پویایی تشکل‌های مردمی است
کد خبر: 4204728
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
معاون استاندار هرمزگان:

کارگاه‌های توان‌افزایی زمینه‌ساز پویایی تشکل‌های مردمی است

احسان کامرانی گفت: برنامه تحولی سازمان امور اجتماعی کشور به‌ویژه حوزه مشارکت‌های اجتماعی در تدارک برنامه‌های توانمندسازی سازمان‌ها و تشکل‌های مردم به اختصاص اعتبار به استان‌ها باعث پویایی و کارآمدی تشکل‌های مردمی می‌شود.

سمینار دانش افزایی تشکل های مردمی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، احسان کامرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، امروز، ۲۱ اسفندماه در سمینار آموزشی یک روزه توان‌افزایی سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد استان با حضور ولیئی، معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور و برخی از مدیران حوزه مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در محل شرکت نفت ستاره خلیج فارس با اشاره به اهمیت حوزه اجتماعی اظهار کرد: تحولات و تغییرات اجتماعی در جامعه با سرعت بالایی در حال وقوع است.

وی با بیان اینکه سرعت بالای تحولات اجتماعی و محدودیت منابع سبب شدده دولت‌ها اختیارات خود را در حوزه مدیریت مسائل اجتماعی به مردم واگذار کنند، افزود: سپردن امور به دست مردم قاعده مهم مردم‌سالاری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: مشارکت مردم در پیشبرد امور جایگاه مهمی در دین مبین اسلام دارد، و به‌طور ویژه پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و مولای متقیان حضرت امام علی(ع) بر مشورت و مشارکت تأکید ویژه‌ای داشتند. 

وی با بیان اینکه توجه به جوامع محلی و توانمندسازی بانوان از مقولات مهمی است که در امر مشارکت اجتماعی نیازمند اهتمام ویژه است، ادامه داد: برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از ظرفیت عظیم بانوان در حوزه مدیریت مسائل اجتماعی می‌تواند تحولات خوبی در این بخش ایجاد کند که تاکنون کم به آن پرداخته شده است.

کامرانی با بیان اینکه بانوان در بخش‌های مختلف به‌ویژه زیست محیطی در قالب تشکل‌های مردمی دارای عملکرد عالی بوده‌اند با اشاره به اهمیت وجود پیوست فرهنگی و اجتماعی در اجرای طرح‌های توسعه‌ای، رشد و پیشرفت اظهار کرد: فقدان وجود پیوست فرهنگی و اجتماعی در اجرای طرح‌های توسعه‌ای آثار مخرب اجتماعی نظیر انواع آسیب‌های اجتماعی را در پی خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان کرد: این استان در معرض تحولات بزرگ پیشرفت و رشد قرار دارد که این امر توجه به مسائل اجتماعی را همزمان با اجرای این طرح‌ها دو چندان کرده است. هرمزگان به‌واسطه موقعیت ویژه، وسعت، جمعیت، برخورداری از سواحل و جزایر و وجود ظرفیت‌های بزرگ و متعدد اقتصادی آن را در بین استان‌های کشور متمایز کرده است.

کامرانی با اشاره به مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت قابل تحسین مردم هرمزگان در انتخابات اخیر افزود: حفظ راهبردهای چهارگانه در هرمزگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نشان از بصیرت، آگاهی و شعور بالای سیاسی در حوزه‌های مختلف است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد افزود: برنامه تحولی سازمان امور اجتماعی کشور به‌ویژه حوزه مشارکت‌های اجتماعی در تدارک برنامه‌های توانمندسازی سازمان‌ها و تشکل‌های مردم به اختصاص اعتبار به استان‌ها باعث پویایی و کارآمدی تشکل‌های مردمی می‌شود.

وی تأکید کرد: آشنایی سازمان‌های مردم‌نهاد با شرح وظایف و مأموریت‌های تخصصی خود از دیگر دستاوردهای برگزاری کارگاه‌های توان‌افزایی است که نیازمند استمرار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد: با توجه به برگزاری طرح نهضت مشارکت اجتماعی از سوی معاونت مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در سطح ملی با بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردمی سازمان‌های مردم‌نهاد، تشکل‌های مردمی، گروه‌های جهادی، هیئت‌های مذهبی و... ضروری است همه فعالان در حوزه آسیب‌های اجتماعی در این طرح از طریق ثبت اطلاعات خود از طریق راه‌های ارتباطی اعلام شده اقدام کنند.

کامرانی اظهار کرد: فراخوان عمومی رویداد ایده‌پردازی و نوآوری اجتماعی نیز با همکاری سازمان امور اجتماعی کشور در استان هرمزگان اعلام شده است و از همه فعالان در حوزه اجتماعی دعوت می‌شود در این رویداد نیز مشارکت کنند.

انتهای پیام
captcha