نشست تخصصی مداحان و مسئولان هیأت مذهبی در بندرعباس
کد خبر: 4201901
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵

نشست تخصصی مداحان و مسئولان هیأت مذهبی در بندرعباس

نشست تخصصی مداحان و مسئولان هیأت‌های مذهبی استان هرمزگان با حضور نویسنده کتاب مقتل مظلوم در بندرعباس برگزار شد.

حجت‌الاسلام وافی

به گزارش ایکنا از هرمزگان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی وافی، نویسند کتاب «مقتل مظلوم» در نشست تخصصی با مداحان و مسئولین هیأت مذهبی استان هرمزگان، امروز یکشنبه ۶ اسفندماه در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با عناصر تاثیرگذار اعم از هیئت مذهبی، مداحان، مجموعه‌های فرهنگی، حلقه‌ها و جبهه‌های فرهنگی بر امر مهم فرهنگ‌سازی و تاثیرگذاری اجتماعی تأکید دارند.

وی در ادامه افزود: این بدان معناست که کسی در یک مجموعه یا سازمان فعالیت دارد باید بداند چگونه توسعه عمل داشته باشد و تأثیرات فعالیت‌های وی بیشتر از یک حلقه یا هیأت، مجموعه، منطقه و شهر قرار گیرد.

نویسنده کتاب «مقتل مظلوم» همچنین گفت: به عنوان مثال چه عاملی باعث شد که یک نوجوان لاغر اندام در یکی از روستاهای کرمان، قاسم سلیمانی شد؟ چه مسیری را طی کرد که به یک نقطه‌ای برسد که تاثیر کلام را دریافت کرد و تاثیر کلامش کاری می‌کند که حرف‌‌های او در بین مردم تاثیرگذار باشد. تمام این‌ها به وعده‌های الهی برمی‌گردد، وعده‌های الهی حتمی و تخطی ناپذیر و جزو سنت‌های الهی است.

 وافی بیان کرد: این وعده خداست که دیر یا زود محقق می‌شود و فرد به کمک خدا زود عزت پیدا می‌کند اگر در مسیری که خدا می‌گوید قدم بگذارد و برای خدا با نیت صالح و اخلاص، مسیری را طی کند خدا به او عزت می‌دهد و محبتش را در دل همه می‌اندازد و قطعاً تاثیر کلام هم پیدا می‌کند، فرقی هم ندارد مداح، منبری یا کاسب باشد.

نویسنده کتاب مقتل مظلوم یادآور شد: نیت خالص عامل مهم ماندگاری اعمال انسان‌هاست، لذا همه ما باید اخلاص و نیت صالح را در رأس هر اقدامی قرار دهیم تا اعمال ماندگار از خود به جای بگذاریم.

وی ادامه داد: امام سجاد علیه‌السلام و دیگر ائمه اطهار علیهم السلام که ماندگار شدند به این دلیل است که روح‌ قوی داشتند، عناصر تاثیرگذار جامعه باید با تأسی از این بزرگواران در جهت ثبت آثار ماندگار تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha