آغاز دهمین مسابقات سراسری قرآن ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت در قشم
کد خبر: 4200456
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

آغاز دهمین مسابقات سراسری قرآن ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت در قشم

دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت کشور، امروز، 29 بهمن‌ماه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم آغاز شد.

مسابقات قرآنی جزیره قشم

 به گزارش ایکنا از هرمزگان، مراسم افتتاحیه دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌ کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت کشور  امروز، 29 بهمن‌ماه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم آغاز شد.

این دوره از مسابقات با حضور ۶۳ نفر داوطلب  از ١٠ استان کشور در رشته‌های ترتیل، تحقیق، حفظ ۱۰ جزء و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.

مسابقات سراسری  قرآن ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت کشور تا روز دوشنبه،  ۳۰ بهمن‌ماه ادامه دارد.

مهدی صفی‌یاری، معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌ سنت طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: به سهم خودم از تلاش ویژه شما که در اشاعه فرهنگ و وحدت قرآنی تلاش می‌کنید تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: همچنین از همت والای مسئولان مرکز استان از حجت‌الاسلام باوقار، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، نماینده ولی‌ فقیه در هرمزگان که این افتخار را دادند این برنامه باشکوه قرآنی را در استان هرمزگان در خدمت همه شما عزیزان  برگزار کنیم، کمال تشکر را دارم.

صفی‌یاری با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱ هزار شهید و یکصد علمای شهید اهل سنت کشور اظهار کرد: امروز اگر دورهم جمع شده‌ایم حاصل خون شهدایی است که با شعار قرآن و وحدت پرچم حاکمیت قرآن را در این‌ سرزمین برافراشته‌اند.

وی با اشاره به حضور داوران بین‌المللی قرآن کریم در این دوره از مسابقات گفت: شاهد داوران بین‌المللی قرآن کریم هستیم و مجدداً شاکریم از حضور شما بزرگواران که بعد از چند سال وقفه به‌دلیل بیماری کرونا امسال اولین بار این توفیق را داریم در خدمت شما قاریان و حافظان باشیم.

انتهای پیام
captcha