بانوان فعال قرآنی از رویش‌های انقلاب اسلامی هستند
کد خبر: 4197772
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

بانوان فعال قرآنی از رویش‌های انقلاب اسلامی هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین حقانی ضمن تشریح برکات انقلاب اسلامی ایران گفت: بانوان فعال قرآنی اعم از حافظان و مربیان قرآن از رویش‌های این انقلاب ناب محمدی هستند.

تجلیل از بانوان قرآنیبه گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در همایش تجلیل از حافظان و مربیان قرآن کریم شهرستان بندر خمیر که شامگاه شنبه، 14 بهمن‌ماه در مسجد جامع اهل سنت این شهرستان برگزار شد، گفت: آیه ۱۲۹ سوره اعراف «قَالُوا أُوذِينَا مِنْ قَبْلِ أَنْ تَأْتِيَنَا وَمِنْ بَعْدِ مَا جِئْتَنَا ۚ قَالَ عَسَىٰ رَبُّكُمْ أَنْ يُهْلِكَ عَدُوَّكُمْ وَيَسْتَخْلِفَكُمْ فِي الْأَرْضِ فَيَنْظُرَ كَيْفَ تَعْمَلُونَ؛ قوم موسى به او گفتند: قبل از اینکه نزد ما بيايى آزار مى‌شديم و هم بعد از آنكه آمدى، پس چه بايد كرد؟ موسى گفت: اميد است پروردگارتان دشمن شما را نابود كند و شما را در اين سرزمين، جانشين آنان کند تا ببيند شما چگونه عمل مى‌كنيد» بیانگر آن است که در مسیر دینداری، باید سختی‌ها را پذیرفت.

وی در ادامه ضمن تشکر از مجاهدت‌های مربیان و مدیران مجتمع صدرالاسلام شهرستان بندر خمیر افزود: به فرموده خداوند در قرآن کریم موفقیت در دینداری مستلزم تحمل سختی راه دین‌داری است، وقتی بعثت اتفاق افتاد، بعد از بعثت، سختی‌ها و مشقت‌هایی که پیامبر(ص)، پذیرفتند موفق شدند دین مبین اسلام را ترویج و گسترش دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح‌ کرد: پذیرش سختی و مشقت دینداری، مسیری است که باید رقم‌ بخورد، در این صورت، اتفاقات خوبی به وقوع می‌پیوندد.

حقانی از قرآن به‌عنوان کتاب زندگی نام برد و گفت: انسان اگر بخواهد آموزه‌های قرآنی را در زندگی خودش پیاده‌سازی کند بدون شک، سختی‌های دنیوی به همراه دارد، اگرچه شیرینی‌های لذت‌بخشی دارد که اصل و اساس آن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ایران و با بیان اینکه این انقلاب اسلامی، برکات فراوانی داشته است، اظهار کرد: فهمیدن و درک نقش زنان یکی از این برکات است، حافظان و مربیان قرآن کریم، از رویش‌های انقلاب اسلامی ایران هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه دین‌داری و تدین نیز از دیگر برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، ادامه داد: تا قبل از انقلاب اسلامی ایران، به زن به عنوان یک هویت، نگاه نمی‌کردند اما پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، با نگاهی که به زن داشتند، زنان توانستند در حوزه‌های مختلف رشد کنند.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غلامی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر خمیر گفت: برگزاری این‌گونه همایش‌ها که با هدف تجلیل از فعالان قرآنی انجام می‌شود، سبب تشویق و ترغیب سایر افراد جامعه خواهد شد، چراکه در این همایش‌ها، جایگاه کتاب آسمانی‌ قرآن، بیش از پیش برای اقشار مختلف جامعه، تبیین می‌شود و به قرآن و آموزه‌های قرآنی روی می‌آورند چون می‌دانند که جایگاه قرآن بسیار ارزشمند است و مردم، دوستدار قرآن و فعالان قرآنی هستند، لذا فرزندان خود را برای فراگیری آموزش‌های قرآنی در مؤسسات و خانه‌های قرآنی ثبت‌نام می‌‌کنند.

انتهای پیام
captcha