خدمت‌رسانی موکب کریم اهل بیت(ع) بندر چارک در کربلا
کد خبر: 4163282
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴

خدمت‌رسانی موکب کریم اهل بیت(ع) بندر چارک در کربلا

مدیر موکب کریم اهل بیت(ع) بندر چارک گفت: موکب کریم اهل بیت(ع) بندر چارک در قالب نانوایی سیار با پخت روزانه بین 20 تا 30 هزار قرص نان سنتی و محلی و لواش در شهر کربلا به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کند.

ارسالی/ عشق به ارباب بی کفن همه سختی ها را پیش چشم خدام سهل و آسان می کندبه گزارش ایکنا از هرمزگان، محمد آتش‌پرور، مدیر موکب کریم اهل بیت(ع) بندر چارک در گفت‌وگو با ایکنا از استان اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری جنت الرضوان از سال 1396 با راه‌اندازی موکب کریم اهل بیت(ع) در قالب نانوایی سیار در شهر کربلا به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کند.

مدیر موکب کریم اهل بیت(ع) بندر چارک افزود: در این موکب روزانه بین 20 تا 30 هزار قرص نان سنتی و محلی و لواش پخت و بین موکب‌ها در شهر کربلا توزیع خواهد شد.

آتش‌پرور ادامه داد: اقلام مصرفی موکب شامل آرد، تنور و دیگر اقلام مصرفی دیروز به وسیله پنج دستگاه کامیون از بندر چارک به سمت مرز حرکت داده شده است و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته 28 مردادماه از مرز عبور می‌کند.

وی اضافه کرد: هدف از برپایی این موکب خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) است وامیدوارم که با مشارکت مردم خدمات این موکب ارتقا یابد.

مدیر موکب کریم اهل بیت(ع) بندر چارک با اشاره به مشکلات زیرساختی در کشور عراق به‌ویژه در زمینه آب و برق که به‌عنوان چالش جدی فراروی موکب‌ها است، تصریح کرد: با توجه به تقارن اربعین حسینی با فصل تابستان و گرمای هوا کمبود برق و آب بیشتر احساس می‌شود اما عشق به ارباب بی کفن همه این سختی‌ها را پیش چشم خدام سهل و آسان می‌کند.

آتش پرور  با بیان اینکه این نانوایی سیار در خیابان میثم تمار، بعد از جسر الحسین، روبروی هتل رزان و در کنار موکب انصارالمهدی جزیره قشم برپا خواهد شد، افزود: یک تیم 70 نفره به‌صورت شبانه‌روزی در این موکب اقدام به پخت نان و توزیع آن بین موکب ها و زوار اربعین می‌کند.

 وی با بیان اینکه 700 کیسه آرد برای پخت نان از محل کمک‌های مردمی تأمین شده و 500 کیسه آرد هم از موکب‌های دیگر تهیه خواهیم کرد، گفت: این نانوایی از 29 مرداد راه‌اندازی می‌شود و تا سه روز بعد از اربعین نیز به کار خود ادامه خواهد داد.

 

انتهای پیام
captcha