«مهمونی بزرگ عید غدیر» در ساحل بندرعباس برگزار می‌شود
کد خبر: 4150866
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
سخنگوی ستاد مردمی جشن‌های غدیر هرمزگان:

«مهمونی بزرگ عید غدیر» در ساحل بندرعباس برگزار می‌شود

سخنگوی ستاد مردمی جشن‌های غدیر هرمزگان از برگزاری ویژه برنامه «مهمونی بزرگ عید غدیر» در ساحل بندرعباس خبر داد و گفت: تاکنون ۳۴ گروه مردمی در قالب ۷۰ موکب از جمله موکب‌های پذیرایی، فرهنگی، هنری و جهادی برای مشارکت گسترده در این جشن بزرگ اعلام حضور کرده‌اند.

ارسالی/ «مهمونی بزرگ عید غدیر» در ساحل بندرعباس برگزار می‌شود؛ آمادگی ۳۴ مجموعه مردمی در این مهمانی بزرگبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی موسوی ثمره هاشمی، در نشست خبری ضمن تشریح جزییات برپایی مهمانی عید غدیر اظهار کرد: این جشن در یک مسیر مشخص و پیش‌بینی شده در روز جمعه ۱۶ تیرماه همزمان با ۱۸ ذی‌الحجه روز عید غدیر از محل اسکله شهید حقانی تا بازار ماهی فروشان با مشارکت خودجوش مردم برپا می‌شود.

وی در ادامه افزود: در طول این مسیر موکب‌های کودک و نوجوان، بازی و سرگرمی، سرود، مشاوره و پزشکی، پذیرایی و خدماتی، قرآنی، فرهنگی، ورزشی، هنری و جهادی جانمایی می‌شود.

سخنگوی ستاد مردمی برگزاری جشن بزرگ مهمانی عیدغدیر در هرمزگان با بیان اینکه برای برپایی هرچه بهتر این رویداد بزرگ فرهنگی و تاریخی با نهادها و سازمان‌های مختلف استان هرمزگان هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است، تصریح کرد: تاکنون ۳۴ گروه مردمی در قالب ۷۰ موکب از جمله موکب‌های پذیرایی، فرهنگی، هنری و جهادی برای مشارکت گسترده در این جشن بزرگ اعلام حضور کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی ثمره‌هاشمی بیان کرد: جشن غدیر هرمزگان امسال نخستین تجربه برگزاری را دارد که تلاش خواهیم کرد با برپایی اینگونه مراسم‌هایی با محتوای بیشتر و وسیع‌تر از حضور مردم به مانند همیشه به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه از همه گروه‌ها، هیات‌ها و کانون‌های فرهنگی مساجد برای حضور در این رویداد دعوت شده است، اضافه‌کرد: گروه‌های مردمی برای همراهی و مشارکت در برپایی موکب های بزرگ عید غدیر در بندرعباس عدد یک را به سامانه ۱۰۰۰۶۵۰۰ ارسال کنند و یا با شماره همراه ۰۹۳۸۱۵۳۲۱۸۷ تماس بگیرند.

سخنگوی ستاد مردمی برگزاری جشن بزرگ مهمانی عیدغدیر در هرمزگان ضمن تاکید بر اینکه برپایی این جشن در راستای خدمت به مردم و خدمت به مکتب علوی است، ادامه داد: این جشن بزرگ از ساعت ۱۷ عصر تا ۲۲ شب (روز عید غدیر) برپا می‌شود.

وی گفت: برگزاری این مهمانی به همت و مشارکت خیران، هیئت‌های مذهبی، مساجد، گروه‌های جهادی، گروه‌های خدماتی و گروه‌های سرود با برنامه‌های مختلف در روز عید غدیر است.

سخنگوی ستاد مردمی برگزاری جشن بزرگ مهمانی عید غدیر هرمزگان یادآور شد: غدیرخم روز اکمال دین و اتمام نعمت بر بشریت است که راه هدایت و امامت را برای تمامی دوران‌ها روشن کرد.

موسوی ثمره هاشمی گفت: عید سعید غدیر، روزی است که به فرمان خداوند طرح ادامه حکومت الهی به دست امامی عادل چون علی(ع) توسط حضرت محمد(ص) پی‌ریزی شد و تلاش ما گرامیداشت این عید بزرگ و محقق کردن این امر الهی هست.

روز هجدهم ذی‌الحجه سال دهم هجری به واسطه تعیین حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر اکرم(ص) از سوی خداوند در محلی به نام غدیرخم بعنوان بزرگ‌ترین عید مسلمانان محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha