زمینه ورود کانون پرورش فکری به برنامه‌های فرهنگی مکتب‌خانه‌ها فراهم است
کد خبر: 4145017
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

زمینه ورود کانون پرورش فکری به برنامه‌های فرهنگی مکتب‌خانه‌ها فراهم است

امام‌جمعه اهل سنت بندر عباس در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، خواستار مشارکت هرچه بیشتر این نهاد در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان شد.

زمینه ورود کانون پرورش فکری به برنامه‌های فرهنگی مکتب‌خانه‌ها فراهم استبه گزارش ایکنا از هرمزگان، شیخ یوسف جمالی، امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس در جلسه هم‌اندیشی با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان که امروز دهم خردادماه، در محل مسجد جامع با هدف برنامه‌ریزی اوقات فراغت دانش آموزان برگزار شد، همکاری با این کانون را به‌عنوان یک گام مهم ارزیابی کرد که می‌تواند دغدغه دانش آموزان و به‌ویژه خانواده‌های آن‌ها را مرتفع کند.

شیخ یوسف جمالی بابیان اینکه اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی در قالب مکتب‌خانه‌ها از دیرباز در مناطق مختلف اهل سنت موردتوجه بوده است، گفت: با توجه به فعالیت‌های تخصصی کانون پرورش فکری درزمینهٔ آموزش کودکان و نوجوانان، ما از برنامه‌های این مجموعه استقبال و از این ظرفیت باهدف پیشبرد اهداف پرورشی کودکان و نوجوانان بهره خواهیم گرفت.

امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس آموزش، استفاده از ظرفیت مربیان مکتب‌خانه‌ها در کنار ظرفیت‌های در اختیار کانون را حائز اهمیت دانست و از مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خواست در خصوص آموزش مربیان مکتب‌خانه‌ها که زمینه لازم را در این خصوص داشته با برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام کند.

وی افزود: ما نیز همکاری لازم در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازجمله تربیت مربی حوزه کار با کودک مثل قصه‌گویی همکاری و زمینه مشارکت مربیان تمامی مناطق استان را فراهم خواهیم کرد.

شیخ یوسف جمالی با بیان اینکه ما به توانمندی‌های کانون پرورش فکری باور داریم ابراز امیدواری کرد: با توجه به تجربه کاری کانون در حوزه کودک و نوجوان اقدامات مؤثری در انجام فعالیت‌های فرهنگی صورت گیرد.

به گفته امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس، استقرار کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مکتبخانه‌ها با برنامه‌ریزی و همکاری بین دو نهاد امکان‌پذیر است و هرکدام به سهم خود برای رشد جامعه کمک خواهند کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان نیز در این نشست بابیان اینکه کودکان و نوجوانان را باید توانمند کرد، افزود: زمانی که سبک درست زندگی به کودک آموزش داده شود و او را در برابر مسائل پیش رو توانمند کرد، مطمئناً آن شخص با هر اتفاقی خود را نمی‌بازد.

پروین پشت کوهی با بیان اینکه هدف از برگزاری این نشست گسترش همکاری‌های طرفین است، افزود: کانون آمادگی دارد برای تربیت مربی و آموزش مربیان مهد قرآن و مکتبخانه‌ها، مدرسین متخصص را جهت آموزش برای تدریس دعوت کند.

به گفته وی، کارگاه آموزشی تربیت کودک در عصر دیجیتال برای استفاده مربیان و مسئولین مکتبخانه‌ها بسیار مفید است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند در این خصوص ورود کند.

وی افزود: با توجه به مهدویت‌های نیروی انسانی بهترین راه‌حل، برگزاری کارگاه‌های تربیت مربی است و کانون تلاش می‌کند تا حس ارزشمندی را در کودکان ایجاد کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان بهره‌گیری از مربیان کار بلد را امتیاز کانون دانست و افزود: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، مربیان عاشقانه با بچه‌ها کار می‌کنند و این شور و حس خاصی به بچه‌ها دست می‌دهد.

وی در خصوص تأمین کتاب، استقرار کتابخانه سیار، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ... قول مساعد داد.

انتهای پیام
captcha