برگزاری آیین سالگرد تدفین شهید گمنام استانداری هرمزگان
کد خبر: 4143841
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

برگزاری آیین سالگرد تدفین شهید گمنام استانداری هرمزگان

آیین سالگرد تدفین شهید گمنام استانداری هرمزگان با حضور استاندار هرمزگان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، صبح امروز شش خرداد، آیین سالگرد تدفین شهید گمنام استانداری هرمزگان با حضور مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان، معاونان و کارکنان استانداری هرمزگان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام کذایی سخنران این مراسم با اشاره به جایگاه شهدا در نزد خداوند اظهار کرد: تقرب به خداوند نیازمند دو بال ایمان و عمل صالح است که با استفاده از این دو عامل انسان به قرب الهی خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه عمل صالح هم برگزاری آیین سالگرد تدفین شهید گمنام استانداری هرمزگانمی‌تواند با اعضا و جوارح انسان باشد و هم می‌تواند قلبی، ذهنی و روحی باشد گفت: پیش‌زمینه عمل صالح، ایمان است، شهدا می‌دانستند که برای تقرب الهی باید با عمل صالح، جان خود را بذل کنند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهدای ما با اقتدا به امام حسین علیه‌السلام به‌عنوان سیدالشهدا، راه شهادت و سعادت را انتخاب کرده و جان خود را انفاق و بذل کردند.

وی در پایان با برشمردن ویژگی‌های انسان مؤمن و با اشاره به اینکه انسان‌های مؤمن با یاد خدا و آخرت مضطرب و پریشان می‌شوند گفت: اگر می‌خواهیم بدانیم نور خدا در قلب رخنه کرده باید دید با یاد خدا چه حالتی در ما نمود پیدا می‌کند.

گفتنی است در این مراسم که در نمازخانه استانداری هرمزگان برگزار شد و برنامه‌های دیگری همچون محفل انس با قرآن و مداحی نیز برگزار شد.

انتهای پیام
captcha