ضرورت ترویج فرهنگ آئینی تعزیه خوانی در بین نسل جوان
کد خبر: 4140966
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
حجت الاسلام حقانی در جمع رئیس و اعضاء انجمن تعزیه‌خوانی استان هرمزگان

ضرورت ترویج فرهنگ آئینی تعزیه خوانی در بین نسل جوان

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بابیان اینکه باید فرهنگ ارزشمند تعزیه ترویج پیدا کند اذعان داشت: تعزیه خوانی در مناسبتهای دینی و مذهبی همچون محرم باورهای دینی نوجوانان و جوانان را تقویت کرده و تحت تاثیر برکات این ماه قرار می گیرند همین امرعاملی می شود تا با آگاهی و شناخت تصمیم به یک بازنگری در وجود خود کنند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت الاسلام حقانی در جمع رئیس و اعضاء انجمن تعزیه‌خوانی استان، با بیان اینکه دشمن با تمام امکانات در تمام عرصه ها با هدف کنترل و مهار انقلاب در طول این۴۳ سال به میدان آمده، افزود: با وجود دشمنی‌ها فراوان، جمهوری اسلامی دستاوردهای زیادی داشته‌است. وی با اشاره به این مطلب که تعزیه و تعزیه‌خوانی، نوحه و نوحه‌سرائی، سرود و نواهای متفاوت و چاوش‌خوانی‌ها در سرزمین تدینی ما نشان از آن دارد که خلق این هنر و آئین دینی، حرفه و کار دشمنان نبوده و این هنر دینی با کنسرت و تئاتر و سینما قابل مقایسه نیست، اذعان داشت: خلق فاخر این هنر و آئین دینی میراث گرانبهای گذشتگان بوده و امروز شما میراث دار این گوهر ارزشمند هستید که باید با زبان روز به نسل جوان منقل کرد. مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بابیان اینکه باید فرهنگ ارزشمند تعزیه ترویج پیدا کند اذعان داشت: تعزیه‌خوانی در مناسبتهای دینی و مذهبی همچون محرم باورهای دینی نوجوانان و جوانان را تقویت کرده و تحت تاثیر برکات این ماه قرار می‌گیرند. همین امرعاملی می‌شود تا با آگاهی و شناخت تصمیم به یک بازنگری در وجود خود کنند.

حجت‌الاسلام حقانی با بیان اینکه در تعزیه رابطه عاطفی بین تماشاگر و تعزیه‌خوان برقرار می‌شود افزود: بر مبنای همین ویژگی می‌توان تعزیه را نوعی ذکر یا تبلیغ مذهبی به شمار آورد که در استوار کردن مردم به باورهای دینی نقش موثری دارد و گرایش آنها را به عالم روحانی شدت می‌بخشد.

وی خاطر نشان ساخت: انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی رابطه متقابل با یکدیگر دارند، حیات و بالندگی ارزش‌ها مرهون کوشش دینی مردم و جنبش الهی ملت ایران دستاورد جوشش ارزش‌ها و معنویات است و ماندگاری این دو در تعامل با یکدیگر است که با حفظ ارزشها قطار انقلاب و اسلام استمرار پیدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha