ایمان، ضامن امنیت و آرامش زندگی دنیوی است
کد خبر: 4130424
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

ایمان، ضامن امنیت و آرامش زندگی دنیوی است

تولیت مدرسه علمیه مالک‌اشتر بندرعباس گفت: ایمان، امنیت را به وجود انسان می‌آورد به این معنی که آرامش در دنیا را برای زندگی آدمی تضمین می‌کند و از تأثیر برخی گناهان می‌کاهد.

حجت الاسلام معصومی استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌‌ والمسلمین سیدمحمدعلی معصومی، تولیت مدرسه علمیه مالک‌اشتر بندرعباس، امروز، ۹ فروردین‌ در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد مالک‌اشتر برگزار شد، در شرح آیه ۶۵ سوره مائده، اظهار کرد: پایه‌های همه خوبی‌ها در این عالم تقوا و اطاعت از فرامین خدای متعال است. هر کس در این دنیا گناهی از او سر بزند آثار بد گناه بروی زندگی آسان مترتب می‌شود که جنبه فردی و اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه گناه زندگی انسان را مختل می‌کند، بیان کرد: نمونه آن ترک اولی حضرت آدم پیامبر خدا است که در اثر عدم اطاعت خدا و زیر پا گذاشتن همه خوبی‌ها که به او ارزانی شده بود گرفته شد. زندگی دنیوی و معنوی انسان با ارتباط داشتن با خدا تضمین خواهد شد و برکاتی برای انسان به ارمغان می‌آورد.

معصومی تصریح کرد: خداوند در آیه ۶۵ سوره مائده فرموده است: «وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْکِتابِ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَکَفَّرْنا عَنْهُمْ سَیِّئاتِهِمْ وَ لَأَدْخَلْناهُمْ جَنَّاتِ النَّعِیمِ؛ و اگر اهل کتاب (یهودیان و مسیحیان) ایمان آورده و تقوا پیشه مى‌کردند قطعاً ما گناهانشان را مى‌بخشیدیم و آنان را به باغ‌های پر نعمت بهشت، وارد مى‌کردیم». قطعاً اگر اهل کتاب به حرف‌های خدا گوش دهند و عمل کنند نعمت‌های فراوان به آن‌ها بخشیده می‌شود.

این استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه ابراز ایمان با عمل نمود پیدا می‌کند، اضافه کرد: اگر انسان با عمل خود به عنوان مثال دروغ نگوید، تهمت نزند، نماز بخواند و سایر اعمال نیک را انجام دهد آن زمان است که ایمان او نجات‌دهنده خواهد بود. چرا مستکبرین عالم از خدا دور هستند؟ پاسخ آن در دروغ‌گویی آن‌ها است که می‌گویند همه فرایند در این عالم دست خود انسان است.

معصومی در ادامه گفت: ایمان، امنیت را به وجود انسان می‌آورد به این معنی که آرامش در دنیا را برای زندگی آدمی تضمین می‌کند و از تأثیر برخی گناهان می‌کاهد، پرده‌پوشی کرده و انسان را از استرس هدف دور می‌کند. گناه امنیت را از زندگی آدمی دور کرده و شیطان را بر انسان مسلط می‌کند و اگر می‌بینید اشخاصی را که هر روز از یک سمت به سمت دیگر می‌روند، نشانه گناهانی است که انجام می‌دهند.

وی در پایان یادآور شد: خداوند متعال در قرآن کریم آدرس دقیق و درست را به تمامی مردم و اهل کتاب از مسیحی و یهودی بیان کرده که با عمل به کتاب‌های خود و اگر اهل بغی و حسادت نباشند به تعالیم انسان‌ساز خدا خواهند رسید.

انتهای پیام
captcha