همزمانی بهار قرآن و طبیعت فرصتی برای سازندگی معنوی انسان است
کد خبر: 4129735
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹

همزمانی بهار قرآن و طبیعت فرصتی برای سازندگی معنوی انسان است

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: همزمانی بهار قرآن و بهار طبیعت معنادار است و خداوند در ماه مبارک رمضان به عنوان ماه بهار قرآن و خودسازی انسان، فرصت‌های استثنایی را در اختیار ما قرار داده که یکی از آنها بسترهای سازندگی معنوی انسان است.

نماز جمعه بندرعباس

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، ظهر امروز، چهارم فروردین ماه، درخطبه‌های نخستین نماز جمعه بندرعباس در سال ۱۴۰۲، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) پس از ورود به سال ۱۴۰۲،اظهار کرد: سخنان رهبری با حرف‌های دیگران بسیار متفاوت است؛ تمامی سخنان ایشان از جمله بیان نقص‌ها و قوت‌های کشور ازکلام رهبر معظم انقلاب عمیق و مطالعه شده است.

وی با بیان اینکه رهبری مانند یک حکیم مسائل کشور را آسیب‌شناسی و سیاست‌گذاری می‌کنند، تصریح کرد: نگاه مسئولان به بیاناتهرساله رهبر معظم انقلاب باید یک نگاه ویژه باشد؛ چراکه در بیانات رهبری نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید مورد توجه ملت ایران بهویژه مسوولان و جوانان قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ادامه داد: انتخاب شعار «مهار تورم و رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب بسیار هوشمندانه است؛زیرا مساله تورم یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور محسوب می‌شود که نیاز به توجه دارد و مسئولان مخاطب نخست آن هستند.

عبادی‌زاده در ادامه از آثار تورم به نابرابری توزیع درآمدها، افزایش مصرف‌گرایی، کاهش پس‌انداز مردم و سرمایه‌گذاری و تولیدکالاهای کاذب و غیرضرور به جای تولید کالاهای اساسی از سوی صنایع اشاره کرد و گفت: هرچه در حوزه اقتصادی ملی کشورافزایش تقاضا بیشتر باشد، تورم نیز افزایش پیدا می‌کند، لذا هزینه‌هایمان را باید منطقی مدیریت کنیم.

امام جمعه بندرعباس تورم‌های وارداتی را یکی دیگر از مشکلات حوزه اقتصاد در کشور برشمرد و بیان کرد: اگر تورم در کشورِ تولیدکننده کالا افزایش پیدا کند، تورم آن کشور بر اقتصاد ما نیز اثرگذار خواهد بود به همین دلیل نیز رهبر معظم انقلاب یکی از هدف‌هاینامگذاری شعار سال را توجه به مساله افزایش تولید عنوان کردند.

عبادی‌زاده با اشاره به اینکه افزایش تولید با مهار تورم یک رابطه تنگاتنگ و دوسویه دارد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم گرفتار تورم‌هایوارداتی از کشورهایی که کالا را وارد می‌کنیم، نشویم باید خودمان به سمت تولید کالاهای مورد نیازمان برویم.

وی به کار بردن عقود اسلامی را در پیشبرد فعالیت‌های تولیدی اثرگذار دانست و عنوان کرد: برای مهار تورم همفکری جمعی لازم است؛لذا بخش خصوصی باید وارد میدان شده و تعاونی‌های تولیدی درجمع‌آوری سرمایه‌های خُرد مردم در عرصه تولید دست به کارهای بزرگبزنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان هم چنین با اشاره به آمار افزایش تصادفات جاده‌ای وتأکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سویمسافران و رانندگان، افزود: در کنار قانون باید اخلاق حرفه‌ای نیز رعایت شود.

عبادی‌زاده در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، یادآور شد: همزمانی بهار قرآن و بهار طبیعتمعنادار است و خداوند در ماه مبارک رمضان به عنوان ماه بهار قرآن و خودسازی انسان، فرصت‌های استثنایی را در اختیار ما قرارداده که یکی از آنها بسترهای سازندگی معنوی انسان است.

انتهای پیام
captcha