مسئولان چهره شهر را در ایام نوروز رمضانی کنند
کد خبر: 4128657
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
نماینده ولی‌ فقیه در هرمزگان:

مسئولان چهره شهر را در ایام نوروز رمضانی کنند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی‌زاده گفت: مسئولان فرهنگی و مردم با هم‌افزایی کاری کنند تا چهره شهر در ایام نوروز، رمضانی باشد و مسافران نیز در این فضا قرار بگیرند.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، ظهر امروز، 26 اسفندماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس، با اشاره به ۲۹ اسفندماه و نهضت ملی شدن صنعت نفت، اظهار کرد: در این روز درس‌ها و عبرت‌های بزرگی برای ملت ما در مواجهه با استکبار نهفته است.

وی با بیان اینکه ایجاد نا امیدی، بدبینی و بی‌اعتمادی در مردم نسبت به نظام و مسئولان کشور ۳ برنامه اصلی نظام سلطه است، افزود: با توجه به فرمان تاریخی امام راحل در تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب ۱۰۰ امام(ره)، ساخت مسکن برای محرومان یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی ایران است.

نماینده ولی‌ فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۶۵۰ واحد مسکونی روستایی با همت بنیاد مسکن در استان ساخته شده و ۵۰۰ واحد دیگر هم در حال ساخت است، تصریح کرد: با استفاده از حساب ۱۰۰ امام(ره)، همه خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر صاحب‌خانه شده‌اند. از مردم و خیرین نیز تقاضا دارم با واریز کمک‌های نقدی به حساب ۱۰۰ امام(ره) برای خانه‌دار کردن محرومان اقدام کنند.

عبادی‌زاده ادامه داد: مسئولان و کارمندان دولت می‌توانند با رضایت خود هر ماه ۱۰۰ هزار تومان از حقوق خود را به حساب ۱۰۰ امام(ره) واریز کنند و با این کار به یاری نیازمندان بشتابند. مردم مطمئن باشند که همه منابع مالی واریز شده به حساب ۱۰۰ امام(ره) برای تهیه مسکن محرومان در استان هرمزگان هزینه می‌شود. براساس قانون، معادل آورده‌های مردمی، از منابع ملی هم برای تهیه مسکن محرومان در استان هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به هم‌زمانی نوروز و ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: با این هم‌زمانی، ما سال نو را با بندگی خداوند آغاز و متبرک می‌کنیم. از جوانان مؤمن و مسئولان می‌خواهم که در ماه مبارک رمضان در معنوی کردن فضای شهر‌ها و روستا‌ها، برگزاری مراسم افطاری و تلاوت جمعی قرآن کریم کوشا باشند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه براساس احکام اسلام روزه گرفتن برای مسافران واجب نیست، مطرح کرد: از مسافرانی که در تعطیلات نوروز به هرمزگان سفر می‌کنند، خواستارم که در ماه مبارک رمضان از تظاهر به روزه‌خواری بپرهیزند و برای خوردن و آشامیدن به مکان‌هایی که برای مسافران در نظر گرفته شده مراجعه کنند.

عبادی‌زاده در پایان گفت: برگزاری محافل قرآنی در پارک‌ها و اماکن عمومی و محل‌های اقامت مهمانان نوروزی و برپایی ایستگاه‌های پذیرایی هنگام افطار از کارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد و شهرداری، دستگاه‌های فرهنگی و مردم باید کاری کنند تا چهره شهر در ایام نوروز، رمضانی باشد و مسافران نیز در این فضا قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha