هم‌افزایی در مسئله استهلال، انسجام امت اسلامی را به رخ می‌کشد
کد خبر: 4128156
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
دبیر شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی:

هم‌افزایی در مسئله استهلال، انسجام امت اسلامی را به رخ می‌کشد

دبیر شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی گفت: مسئله استهلال مسئله‌ای اجتهادی، فقهی، اجتماعی و حتی سیاسی است و انسجام امت اسلامی در پرتو یک هم‌افزایی در مسئله استهلال می‌تواند انسجام امت اسلامی را به رخ بکشد.

حجت الاسلام کاظم لطفیان دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی

به گزارش ایکنا از هرمزگان، جلسه ستاد استهلال اهل سنت استان هرمزگان، امروز، 23 اسفندماه، با حضور حجت‌الاسلام «کاظم لطفیان» دبیر شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی، در شهرستان بندرخمیر برگزار شد.

حجت‌الاسلام لطفیان، دبیر شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی در این جلسه اظهار کرد: انسان نباید تا آخرین لحظه ماه شعبان ناامید باشد، خداوند متعال هم تا آخرین لحظه عنایت و لطف خود را از بندگان خودش بر نخواهد داشت و ورود به ماه خدا با طهارتی اتفاق خواهد افتاد. امیدوارم خداوند ما را از برکات و فیوضات این ماه بهره‌مند بگرداند و استعداد ورود به ماه خودش را نصیب ما بفرماید.

وی با اشاره به اینکه مسئله استهلال از مسائل مهمی است که ثمرات قابل توجهی هم برای امت اسلامی دارد، افزود: از یک سو مسئله‌ای اجتهادی است و از سویی دیگر فقهی است و همچنین از جهتی دیگر می‌تواند مسئله‌ای اجتماعی و حتی مسئله‌ای سیاسی باشد؛ چراکه انسجام امت اسلامی در پرتو یک هم‌افزایی در مسئله استهلال می‌تواند انسجام امت اسلامی را به رخ بکشد.

دبیر شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی تصریح کرد: ما در مرکز کشور درخواستی را به ستاد استهلال مقام معظم رهبری مبنی بر عضویت یک نفر از علمای اهل سنت در آن ستاد ارائه کردیم که خوشبختانه پذیرفته شد. گروه‌های مشترک استهلال شیعه و سنی در استان‌ها شکل گرفته و اکنون بیش از ۱۶۰ گروه استهلال فعال در کشور وجود دارد.

لطفیان با اشاره به اینکه لازم است علاوه بر فعالیت گروه‌های تخصصی، گروه‌های مشترک نیز وجود داشته باشد و این مشارکت و هم‌افزایی در جهت وحدت رویه بیشتر گام بردارد، عنوان کرد: تقاضای ما از همه عزیزان این است در اعلام ماه عجله نکنند، اتفاقاتی که در بحث اقلیم و آب و هوا می‌افتد باعث می‌شود به انسجام جدی برسند.

وی در پایان یادآور شد: مسئله حکم حاکم نیز باید مبنای فقهی مناسبی باشد که خود آن تقریباً مورد قبول ضمنی پیروان مذاهب اسلامی است که می‌تواند مورد مباحثه قرار گیرد و در جایی که اختلافات در سطحی است که مردم را دچار تردید کند مورد استفاده قرار گیرد، چراکه هم می‌تواند مبنای علمی، هم فقهی و هم مبنای منطقی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha