ماه رمضان سکوی پروازی برای بهشتی شدن است
کد خبر: 4128045
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

ماه رمضان سکوی پروازی برای بهشتی شدن است

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه ورود به ماه پربرکت ماه مبارک رمضان نیازمند آمادگی برای استفاده درست و اصولی از این فرصت گران‌بها است، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت و سکوی پرش و پروازی است تا خود و خانواده خود را بهشتی کنیم.

حجت الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، عصر روز گذشته، 22 اسفندماه، در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رودان با حضور مسئولین این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دشمن در وادی جنگ با ما، تحریف می‌کند و اعتبارات و حرف‌ها را زیبا جلوه می‌دهد، یعنی خلاف واقع آن چیز را بیان می‌کند؛ از این رو جنگ، جنگ تحریف‌ها و مواجهه با این تحریف‌هایی است که دشمن آن را خیلی زیبا جلوه می‌دهد و ما نیز گاهی باورمان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دومین هدف دشمن ناامید کردن ما از جریانات خودی است، تصریح کرد: دشمن خیلی تلاش می‌کند که خودمان را از خودمان ناامید کند تا به اهداف خود برسد و در اینجا چیزی که ما باید به آن بپردازیم امیدواری خودمان به خودمان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تأکید بر اینکه باید زمینه رشد را در خودمان ایجاد کنیم، افزود: نزول قرآن و شریعت برکت است اما باید به جایی ببارد که اقتضای آن را داشته باشد؛ از این رو پیامبر(ص) باید تمام مراحل غنی شدن خود را مهیا کند و خداوند می‌فرماید: «عَلَیْکُمْ أَنفُسَکُمْ»؛ ما باید ابتدا خود را از معارف اهل بیت(ع) و ممارست میدان عمل سیراب کنیم و سپس دیگران را امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

حقانی با اشاره به اینکه خداوند در آیه 6 سوره تحریم فرمود «قُوا أَنفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ»، عنوان کرد: در مرحله بعد باید اطرافیان خود را نیز اصلاح کنیم؛ کسی که می‌خواهد تبلیغ دین خدا را انجام دهد، باید ابتدا خود و اطرافیانش ملبس به شریعت الهی باشند؛ در غیر این صورت به او می‌گویند اول خود و خانواده‌ات را اصلاح کن بعد سراغ دیگران بیا و آن‌ها را ارشاد کن.

وی با بیان اینکه ورود به ماه پربرکت ماه مبارک رمضان نیازمند آمادگی برای استفاده درست و اصولی از این فرصت گران‌بها است، اضافه کرد: ماه مبارک رمضان یک فرصت بهشتی است و ما برای اینکه خود سکوی پرش و پرواز داشته باشیم و خانواده خود را بهشتی کنیم، باید به فرمایش پیامبر گرامی اسلام(ص) توجه کنیم که فرمودند: «اَفضلُ الاَعمالِ في هَذا الشَّهرِ، الْوَرعُ عَن مَحارمِ الله…؛ بهترين كارها در اين ماه، بازداشتن نفس از حرام‌هاي الهي است» یعنی علاوه بر اینکه گناه نمی‌کنیم، فکر گناه هم نکنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اظهار کرد: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب(مدظله‌العالی)، بهترین کار در ماه مبارک رمضان خودسازی است و یکی از بهترین گام‌ها برای داشتن خانواده بهشتی، خلق و خوی خوش است که راه میانبر است.

حقانی با تأکید بر اینکه برخورداری از ماه رمضان بدون معرفت به این ماه ممکن نیست، تصریح کرد: این ماه همچون سایر ایام، ظاهر و باطنی دارد. کسانی که اهل ظاهر هستند هیچ فرقی بین این ماه با ماه‌های دیگر نمی‌بینند اما اگر کسی راه به باطن و ملکوت این ماه داشته باشد، می‌فهمد که آنچه در باطن این ماه می‌گذرد کاملاً متفاوت است.

انتهای پیام
captcha