گسترش رشد فکری و اجتماعی در جامعه از ملزومات ظهور امام زمان(عج) است
کد خبر: 4127082
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵

گسترش رشد فکری و اجتماعی در جامعه از ملزومات ظهور امام زمان(عج) است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: از عوامل اصلی ظهور امام زمان(عج) ایجاد آمادگی در درون انسان‌ها با انجام وظایف و تکالیفی است که بر عهده آن‌هاست و ازجمله تکالیف زمان غیبت می‌توان به انتظار فرج، دعا، صبر، خودسازی و رشد فکری و اجتماعی اشاره کرد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی سپاه امام سجاد(ع) استان، حجت‌الاسلام موسی پولادی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در این نهاد، امروز، 18 اسفندماه، ضمن گرامیداشت ولادت امام زمان(عج) به بیان ویژگی‌های آن حضرت پرداخت و اظهار کرد: از بزرگ‌ترین صفات انبیا و اولیای الهی که در قرآن به آن بسیار توجه شده، عبودیت و بندگی ایشان است و امام مهدی(ع) که خاتم اولیاست در برابر خدا بسیار فروتن بوده و در برابر عظمت الهی خاشع و خدا و عظمت او در وجود حضرتش متجلی است.

وی با بیان اینکه ازجمله ویژگی‌های امام مهدی(عج) جود و برخورد کریمانه با دیگران بوده و بخشندگی در عصر ایشان به عنوان یک فرهنگ در بین مردمان رواج خواهد داشت، افزود: از دیگر خصوصیات بارز حکومت امام مهدی(عج) عدالت گسترده در همه زمینه‌ها است. زمان حکومت امام مهدی(عج) به گونه‌ای است که سراسر زمین از عدل و داد پر می‌شود.

پولادی در مورد عوامل ظهور امام زمان(ع) عنوان کرد: هرچند عامل اصلی ظهور امام زمان (عج) «اراده‌ی الهی» است، ولی آنچه انسان‌ها به عنوان زمینه‌سازی ظهور می‌توانند انجام دهند از بین بردن زمینه‌هایی که موجب غیبت آن حضرت می‌شود و همچنین ایجاد آمادگی در خودشان است. ایجاد آمادگی نیز با انجام وظایف و تکالیفی که بر عهده آن‌هاست به ویژه تکالیف زمان غیبت مانند انتظار فرج، دعا، صبر، خودسازی و رشد فکری و اجتماعی به دست می‌آید.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با تأکید بر اینکه وظیفه شیعیان در عصر غیبت، صبر بر فراق است، تصریح کرد: صبر به معنای استقامت داشتن در اعتقاد و عمل و طی نمودن خط و مکتب آن حضرت است.

وی در پایان با بیان اینکه جوانان مهم‌ترین نقش را در ظهور امام زمان(عج) دارند، یادآور شد: جوانان در دو زمینه نقش ایفا می‌کنند یکی در جریان ظهور به گونه‌ای که بنا بر روایات اکثر یاران حضرت را جوانان تشکیل می‌دهند و دیگری بعد از قیام و دوران حاکمیت عدل مهدوی که در آن دوران جوانان به کسب معرفت و علم همت می‌گمارند و ضمن فراگیری دستورات و معارف دین، حضرت را در امر حکومت یاری می‌دهند.

انتهای پیام
captcha