پیش‌بینی کمک 15 میلیاردی مردم هرمزگان در جشن نیکوکاری امسال
کد خبر: 4126284
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵

پیش‌بینی کمک 15 میلیاردی مردم هرمزگان در جشن نیکوکاری امسال

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته با کمک‌های نیکوکاران و خیران، 11 میلیارد و 300 میلیون تومان در جشن نیکوکاری جمع‌آوری شد که پیش‌بینی می‌شود امسال این مبلغ به 15 میلیارد تومان برسد.

باسره، مدیرکل کمیته امداد هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، آیین نواخته شدن زنگ احسان و نیکوکاری، عصر روز گذشته، 14 اسفندماه، در مدارس سطح استان و به صورت نمادین و با حضور مدیرکل کمیته امداد استان و مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در دبستان دخترانه شهید الله پرست بندرعباس برگزار شد.

 حمید باسره، مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین گرامیداشت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار کرد: کمیته امداد به عنوان نهاد انقلابی در تاریخ 14 اسفندماه 1357 با صدور حکم حضرت امام خمینی«ره» به منظور تحقق بخشیدن به اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی و کمک‌رسانی به محرومان، مستضعفان و توانمندسازی آنان تأسیس شد.

باسره با بیان اینکه 90 هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان هستند، افزود: در حال حاضر تعداد 46 هزار دانش‌آموز از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند بوده و از این تعداد 16 هزار دانش‌آموز از خانواده‌های ایتام هستند.

باسره عنوان کرد: سال گذشته با کمک‌های نیکوکاران و خیران، 11 میلیارد و 300 میلیون تومان در جشن نیکوکاری جمع‌آوری شد که پیش‌بینی می‌شود امسال این مبلغ به 15 میلیارد تومان برسد.  امسال جشن نیکوکاری با شعار «هر روز عید دیگری است» در سراسر کشور برگزار می‌شود و مردم نیک‌اندیش استان هرمزگان می‌توانند با کد دستوری #1*076*8877* و یا شماره کارت مجازی 6037997900000648 در این جشن یاریگر نیازمندان باشند.

ضرورت مشارکت در احسان و نیکوکاری در جامعه اسلامی

محمد قویدل، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین گرامیداشت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، بیان کرد: هر ساله آموزش و پرورش و کمیته امداد همکاری مشترکی در برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، علمی با هم دارند که جشن نیکوکاری یکی از این برنامه‌هاست.

قویدل افزود: این جشن در مدارس سراسر استان برای رفع بخشی از نیازهای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند با مشارکت خود دانش‌آموزان برگزار شد که امیدواریم لبخند را بر لبان دانش‌آموزان هدیه کنیم.  ان‌شاءالله در این روزهای که همگان به نوعی نیازمند این نوع همدلی و احسان هستند، این کارهای خداپسندانه با مشارکت نیکوکاران بتواند گره‌ای از مشکلات خانواده‌ها و مردم در سراسر نقاط این استان برداشته شود.

انتهای پیام
captcha