ضرورت تشکیل اجتماعات متعدد نیروهای انقلاب در هرمزگان
کد خبر: 4126012
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹

ضرورت تشکیل اجتماعات متعدد نیروهای انقلاب در هرمزگان

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: انقلاب اسلامی در طول سال‌ها به نیروهای مؤمن و انقلابی نیاز دارد و از این رو باید اجتماعات متعدد نیروهای انقلاب برای حل مشکلات کشور و استان تشکیل شود.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، عصر روز گذشته، ۱۳ اسفند در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان هرمزگان، اظهار کرد: انوار الهی و عنایت خداوند همواره متوجه اجتماع مؤمنین است به همین دلیل است که پیامبر(ص) همواره به تشکیل اجتماع مؤمنین تأکید داشتند.

وی با اشاره به اینکه ریل‌گذاری مسیر آینده و هم‌افزایی ظرفیت‌ها در راستای تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی قابل قدردانی است و این اجتماع را به یک اجتماع معنوی و الهی تبدیل کرده است، افزود: یکی از رموز عدم موفقیت جبهه انقلاب در برخی عرصه‌ها تشکیل اجتماعات صرف در مواقع انتخابات است. انقلاب اسلامی در طول سال‌ها به نیروهای مؤمن و انقلابی نیاز دارد از این رو باید اجتماعات متعدد نیروهای انقلاب برای حل مشکلات کشور و استان تشکیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه امروزه انقلاب اسلامی به نیروهای جوان و انقلابی نیاز دارد، تصریح کرد: دشمن سعی کرد که نقش‌آفرینی انقلاب اسلامی در محاسبات بین‌المللی را کم کند و در این راه از تمام‌ ابزارها استفاده کرد؛ اما امروز مشاهده می‌کند که ایران قوی محصور به جغرافیا نخواهد بود.

وی ایران را ابرقدرت غرب آسیا دانست و عنوان کرد: امروز هیچ تصمیمی در منطقه غرب آسیا بدون حضور ایران اتخاذ نمی‌شود و حضور فعالانه ایران در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین نشان‌دهنده بروز و ظهور یک ابرقدرت در دنیا است به همین جهت دشمن تمام تلاش خود را برای جلوگیری از رشد قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است.

عبادی‌زاده جنگ ترکیبی را شامل ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، رسانه‌ای و... دانست و بیان کرد: به همان اندازه که دشمن در حال برنامه‌ریزی برای ضربه زدن به انقلاب است ما نیز باید آماده باشیم و در این راه برای عمل به تکلیف و وظیفه خود باید برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: حرکت تکاملی نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال پیشروی است و فرایند تمدن‌سازی را آغاز کرده که وجود برخی از موانع در طول مسیر آن امری طبیعی است اما نیروهای انقلاب نیز نباید از وظیفه خود غافل شوند.

ضرورت تقویت اتحاد میان نیروهای انقلاب

حسین هاشمی‌تختی، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هرمزگان نیز در این همایش اظهار کرد: همواره تأکید مقام معظم رهبری بر وحدت ملی و انسجام ملی بوده و هر جا هم که ضربه خوردیم از ناهماهنگی‌هایی بوده است که بین ما وجود داشته است.

وی افزود: تمام تلاش شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای این است که همه طیف‌های مختلفی که می‌توان حول محور ولایت جمع کرد را مانند نخ تسبیح کنار هم جمع کند؛ چراکه این اتحاد هم دستور صریح قرآن است و هم مطالبه‌ای است که رهبری از نخبگان جامعه دارد.

هاشمی‌تختی با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین علی(ع)، عنوان کرد: هرکدام از ما ایرادهایی را داریم و اگر به دنبال ایرادات همدیگر باشیم قطعاً مسائلی را پیدا خواهیم کرد اما ضرورت دارد ایرادات را کنار بگذاریم و همدیگر را بیشتر بپذیریم؛ چراکه گاهاً شاهدیم برخی از دوستان ما به دنبال این هستند نقطه‌ای سیاه و ولو کوچک پیدا کنند و نیروها را طرد کنند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هرمزگان با بیان اینکه ما نیز نسبت به کاهش ارزش پول ملی و کوچک‌تر شدن سفره مردم گلایه‌مندیم اما به جای ایرادگیری به دنبال کمک برای رفع ایرادات هستیم، اضافه کرد: در استان هرمزگان تمام تلاش‌ها معطوف بر این است  که از نماینده عالی دولت در استان حمایت کنیم و حاشیه‌ها و مسائل فرعی دور آقای استاندار را جمع کنیم تا  بتواند تمام توان خود را صرف خدمت به مردم کند.

برخورد جدی با متخلفین دانه‌درشت اقتصادی ضروری است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین  قنبر درویشی، امام جمعه موقت بندرعباس نیز در این همایش با اشاره به وضعیت تسلیحاتی ایران در دوران دفاع مقدس، گفت: امروز بعد از چهل و چند سال، ایران به نقطه‌ای رسیده است که به او می‌گویند پهباد و موشک به ابرقدرت دیروز یعنی شوروی که امروز با نام روسیه شناخته می‌شود نفروشید.

رئیس شورای وحدت استان هرمزگان افزود: ما به هیچ عنوان از انقلاب اسلامی خود پشیمان نیستیم چراکه به عمده خواسته‌های خود رسیده‌ایم. ما می‌خواستیم جهان را متوجه مهدی(عج) کنیم و امروز این مسئله محقق شده است. چنانچه می‌بینیم جهان اسلام، مسیحیت، یهودیت و حتی غیر موحدین دنیا با موعود جهانی آشنا شده‌اند و به دنبال حکومت عقول جهانی هستند.

درویشی اضافه کرد: امروزه یکی از اساسی‌ترین مشکلات جامعه اسلامی این است که متأسفانه نسل مسلمانان رو به پیری است و در حال تجربه بحران پیری جمعیت هستیم که بایستی برای آن فکری عاجل شود. ما ناراحت هستیم از اینکه فرزند فلان آقا دزدی می‌کند و به کانادا می‌رود البته این مسئله چیز جدیدی نیست و در تاریخ اسلام نیز سابقه داشته است. این‌ها در تاریخ اسلام نیز بی‌سابقه نیست اما اگر می‌خواهند مسائل اقتصادی کشور حل شود باید همه دزدها را از اول انقلاب تاکنون محاکمه کنند و چند نفر از دانه‌درشت‌ها نیز اعدام شوند.

تلاش برای برپایی عدالت وظیفه‌ای همگانی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی معصومی، استاد اخلاق حوزه‌های علمیه نیز در این همایش با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره آل‌عمران و تأکید بر لزوم حفظ وحدت در جامعه، اظهار کرد: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ؛ ای اهل ایمان، برای خدا پایدار و استوار بوده و به عدالت و راستی و درستی گواه باشید، و البته شما را نباید عداوت گروهی بر آن دارد که از راه عدل بیرون روید، عدالت کنید که به تقوا نزدیک‌تر (از هر عمل) است، و از خدا بترسید، که البته خدا به هر چه می‌کنید آگاه است».

وی در تفسیر این آیه عنوان کرد: همه ما باید برای برپایی عدالت تلاش کنیم و طبق فرمایش قرآن کریم، نباید دشمنی و عدوات ما با یک گروهی موجب شود که از رفتار با عدالت پرهیز کنیم که اگر در راه ترویج و تحقق عدالت بودیم عزت ما در دنیا و آخرت تأمین خواهد شد و اگرنه مانند تفاله از قدرت خارج خواهیم شد.

معصومی تصریح کرد: اگر ما نتوانیم عدالت را در زندگی خود برقرار کنیم در جامعه هم نخواهیم توانست این کار را انجام دهیم و به تعبیر قرآن کریم نیز راه ترویج عدالت این است که با هم دشمنی نکنیم، کدورت‌های نباید باعث شود که به عدالت رفتار نکنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه گاهی عده‌ای را انتخاب می‌کنیم و سر کار می‌آوریم و اولین کاری که می‌کنند ایجاد انحصار است، یعنی با یک آدمی که خوب هم کار می‌کند دشمنی می‌کنند ولی چون در این مجموعه نبوده می‌خواهند او را کنار بزنند و به آیه قرآن عمل نمی‌کنند.

معصومی در پایان یادآور شد: اگر به همین یک آیه قرآن عمل کنیم درونمان پاک خواهد شد. اگر ما فکر کنیم در این جمعیت کثیر ما همه‌کاره هستیم، اشتباه کرده‌ایم؛ چراکه انحصارطلبی جزو مسموم‌ترین اموری است که خداوند متعال با آن مبارزه کرده است و ما باید کدورت‌ها را بیرون بریزیم و افرادی را پای کار بیاوریم که امین باشند.

انتهای پیام
captcha