دستگاه قضایی هرمزگان برخورد به موقع با مسئولین متخلف را در دستور کار قرار دهد
کد خبر: 4125553
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
رئیس دیوان عدالت اداری:

دستگاه قضایی هرمزگان برخورد به موقع با مسئولین متخلف را در دستور کار قرار دهد

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: مسئولین قضایی هرمزگان و سازمان بازرسی و سازمان قضایی نیروهای مسلح با ورود به موقع به تخلفات در حوزه عملکرد مسئولین و احقاق حقوق مردم، برخورد به موقع با متخلفین را به صورت ویژه در دستور کار خود داشته باشند.

حجت الاسلام مظفری رئیس دیوان عدالت اداری

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حکمتعلی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری، امروز، 11 اسفندماه، در جلسه شورای قضایی استان هرمزگان در بندرعباس، اظهار کرد: یکی از مواردی که از سوی ریاست قوه قضاییه مطرح شده و مورد استقبال همکاران در دیوان عدالت اداری هم قرار گرفته همین موضوع سفرهای استانی است که با توجه به واقع شدن محل دیوان عدالت اداری در تهران و با عنایت به اینکه بسیاری از مسائل بدون حضور خود مردم منجر به نتیجه مطلوب نمی‌شود از این رو برنامه دقیقی برای سفرهای استانی تدوین شد.

وی ادامه داد: در نتیجه آن، مسئولین ارشد دیوان با حضور در استان‌های مختلف به صورت چهره به چهره با اقشار مختلف مردم دیدار می‌کنند.  مسئولین دیوان عدالت اداری قصد دارند با برگزاری جلسات دیدار مردمی در استان‌های مختلف ضمن جلوگیری از تحمیل هزینه  به مردم در جهت تسریع در روند رسیدگی به مطالبات آن‌ها اقدام کنند.

مظفری افزود: با توجه به اینکه استان هرمزگان به عنوان دهمین مقصد سفر هیئت دیوان عدالت اداری در نظر گرفته شده، پس از ثبت‌نام مردم و استخراج و بررسی پرونده‌های آن‌ها نسبت به پاسخگویی اقدام شد تا نتایج آن در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار مراجعین قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در کنار ملاقات‌های مردمی موضوع برگزاری جلسات توجیهی با مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز در سفرهای استانی گنجانده شده و با توجه به اینکه پاسخگویی مسئولین به منظور پیشبرد اهداف کشور و بهبود عملکردها در حوزه‌های مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، لذا ضرورت دارد همکاران ما در دیوان، دستگاه‌های ناظر، سازمان بازرسی و دستگاه قضایی نسبت به رسیدگی به موقع به شکایات مردمی در خصوص تخلفات و استنکاف‌های مسئولین به صورت جدی توجه و اقدام کنند.

مظفری با اشاره به لزوم توجه به ساده زیستی از سوی مسئولان در کنار تکریم ارباب‌رجوع و گشاده‌رویی و احترام به مردم، این موضوعات را در ارتقای شاخص رضایتمندی مردم بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: فضای دستگاه‌های اداری ما در حوزه توجه به قانون و پاسخگویی به مردم باید تقویت شود.

وی اضافه کرد: هم از رئیس‌کل دادگستری هرمزگان و دادستان مرکز استان و هم از سازمان بازرسی و سازمان قضایی نیروهای مسلح خواهشمندیم با ورود به موقع به تخلفات در حوزه عملکرد مسئولین و احقاق حقوق مردم، برخورد به موقع با متخلفین را به صورت ویژه در دستور کار خود داشته باشند.

مظفری با بیان اینکه در دستگاه قضایی در پایان یادآور شد: از زمانی که حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای مسئولیت قوه قضاییه را بر عهده گرفته‌اند به صورت مسئله محور به موضوعات مختلف ورود داشته‌اند و گره‌گشایی از مشکلات مردم به صورت میدانی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند که این موضوع باید الگوی همه ما در عمل به وظایفمان باشد.

انتهای پیام
captcha