ضرورت ایجاد فضای مطلوب برای آزاداندیشی در بین دانشجویان
کد خبر: 4125010
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

ضرورت ایجاد فضای مطلوب برای آزاداندیشی در بین دانشجویان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی با تأکید بر ضرورت ایجاد فضای مطلوب برای آزاداندیشی در بین دانشجویان، گفت: ما در این دانشگاه مسئله جهاد تبیین، پاسخگویی به شبهات دانشجویان و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی در بین دانشجویان را دنبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام نصیری فرد مسئول نهاد رهبری دانشگاه جامع علمی کاربردی

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود نیمسال دوم تحصیلی 1401-1402 مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی هرمزگان، شب گذشته، 8 اسفندماه، با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان و رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندرعباس برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس نصیری‌فرد، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، اظهار کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مأموریت‌هایی دارند که بر اساس مطالبات رهبر معظم انقلاب مشخص می‌شوند.

وی ادامه داد: ما سیاست‌های کلی که در دانشگاه‌ها بر پایه منظومه فکری مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است را پیگیری می‌کنیم. حرکت در راستای گسترش مسائل دینی و معنوی، مسائل سیاسی و دفاع از مبانی انقلاب اسلامی و برگزاری کارگاه‌ها و جلسات آموزشی پیرامون ایجاد رشد فکری و اندیشه‌ای در بین دانشگاهیان و دانشجویان از مأموریت‌هایی است که دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها دارند.

نصیری‌فرد افزود: ما در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علمی کاربرد علاوه بر اینکه به این مباحث می‌پردازیم، مسائل دیگری را ازجمله جهاد تبیین، پاسخگویی به شبهات دانشجویان و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی در بین دانشجویان و ایجاد فضایی مطلوب برای بحث و بررسی و بسترسازی برای تفکر و اندیشه آزاد بین دانشجویان نیز دنبال می‌کنیم.

اشتغال بیش از ۷۰ درصد از فارغ‌التحصیلان مراکز علمی کاربردی هرمزگان

محمود صباحی‌زاده، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان نیز بیان کرد: رشد ۲۰ درصدی اشتغال‌پذیری دانشجویان این دانشگاه نسبت به سال گذشته بیانگر روشن رسالت این دانشگاه در اجرای مأموریت خود است. بیش از ۷۰ درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه نیز وارد بازار کار شده‌اند.

وی از دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه پدر یاد کرد و افزود: در استان هرمزگان در حال حاضر دارای ۱۰ مرکز آموزش علمی کاربردی فعال هستیم و امروز مفتخرم که در کنار دانشجویان جدیدالورود نیمسال دوم تحصیلی 1401-1402 مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی هرمزگان بوده و برایشان آرزوی موفقیت و آینده‌ای درخشان دارم.

دانشگاه علمی کاربردی؛ مولود مبارک جمهوری اسلامی

بیژن خشنود، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی هرمزگان نیز دانشگاه جامع علمی کاربردی را مولود مبارک و پر خیر و برکت جمهوری اسلامی در پهنه گسترده کشور دانست و بیان کرد: این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مهارتی با رویکرد مهارت‌آموزی و کارآفرینی و تربیت نیروی انسانی ماهر تکنسین و کارشناس و متعهد با کارکرد، پیشران و پشتیبان اصلی تولید کشور است.

انتهای پیام
captcha