برگزاری جشن عید مبعث در ۲۵ بقعه متبرکه هرمزگان
کد خبر: 4122834
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

برگزاری جشن عید مبعث در ۲۵ بقعه متبرکه هرمزگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از برگزاری جشن عید مبعث در ۲۵ بقعه متبرکه در سطح شهرستان‌های این استان خبر داد.

بقاع متبرکه هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام حسین مهدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امروز، 29 بهمن‌ماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به مناسبت سالروز مبعث حضرت محمد(ص) آخرین فرستاده خداوند برای هدایت بشری، جشن شب عید مبعث در ۲۵ بقعه متبرکه هرمزگان برگزار شد.

وی افزود: این مراسم در امامزادگان سید مظفر(ع) بندرعباس، سید مظفر(ع) قشم، سید محمد(ع) و امیر نظام‌الدین(ع) حاجی‌آباد، سید سلطان محمد(ع) و شاه قطب‌الدین حیدر(ع) رودان و نیز آستانه حضرت ابوالفضل(ع) میناب به صورت شاخص برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان تصریح کرد: مردم شهر و روستا‌های هرمزگان اعم از شیعه و اهل سنت با آذین‌بندی خیابان‌ها و نصب بیرق‌های سبز و برگزاری آیین‌های سخنرانی و مدیحه‌سرایی عید مبعث را گرامی داشتند. این برنامه‌ها از شب گذشته 28 بهمن‌ماه آغاز شده و تا امشب ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان عنوان کرد: سخنرانی توسط سخنرانان برجسته استان و مولودی‌خوانی توسط مداحان اهل ‌بیت(ع)، استقرار مبلغین بومی و غیربومی در صحن مقدس امامزادگان جهت تبیین اهداف بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) برای مردم، آذین‌بندی بقاع متبرکه و پخش شیرینی از برنامه‌های این نهاد در جشن‌های عید مبعث در بقاع متبرکه سطح استان است.

انتهای پیام
captcha