تبیین رشادت‌های رزمندگان هرمزگانی نیازمند زیرساخت‌های فرهنگی است
کد خبر: 4122340
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
استاندار هرمزگان:

تبیین رشادت‌های رزمندگان هرمزگانی نیازمند زیرساخت‌های فرهنگی است

استاندار هرمزگان گفت: تبیین رشادت‌های شهدا و رزمندگان هرمزگانی در دوران دفاع مقدس نیاز به زیرساخت‌های فرهنگی دارد که کمبود آن به جد در استان احساس می‌شود و در این راستا یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس احداث خواهد شد.

مراسم کلنگ زنی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهید حاجبی

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مهدی دوستی، استاندار هرمزگان، صبح امروز، 26 بهمن‌ماه، در آیین کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهر بندرعباس، مزین به نام سردار شهید حاج علی حاجبی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام، اظهار کرد: هر چه زمان می‌گذرد بیشتر به اثر مؤثر هرمزگانی‌ها در دفاع مقدس پی می‌بریم اما این حضور پررنگ در دفاع مقدس به درستی تبیین نشده است و لازم است برای مردم و نسل جوان، رشادت‌های شهدا و ایثارگران استان بازگو شود.

وی افزود: جایگاه و قدمت استان هرمزگان در مبارزه با استکبار و آمریکایی‌ها جایگاه ویژه‌ای است و همواره در عرصه‌های مختلف نقش خود را ایفا کرده‌ است. هرمزگان شهدایی در حوزه‌های دفاع از حرم، عرصه دریا، مبارزه مستقیم با آمریکا، سلامت و ... تقدیم کرده است که این مسئله نیز جزو ویژگی‌های خاص این استان است.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: معرفی رشادت‌های شهدا و رزمندگان هرمزگانی در دوران دفاع مقدس نیاز به زیرساخت‌های فرهنگی دارد که کمبود آن به جد در استان احساس می‌شود و امروز در این راستا احداث یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آغاز شد.

دوستی تصریح کرد: تجربیات نسل‌های گذشته باید به نسل بعد منتقل شود و در این مرکز تلاش شده است تا فضایی برای تبادل نظر و روایت حضور مجاهدانه مردم هرمزگان در عرصه‌های مختلف ایجاد شود.

یادآور می‌شود؛ عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سردار شهید علی حاجبی با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد. این مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قرار است در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ‌بر ۴۵ میلیارد تومان ساخته شود.

انتهای پیام
captcha