چهارمین همایش ملی نغمه‌سرایان اهل سنت کشور در هرمزگان برگزار می‌شود
کد خبر: 4122124
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

چهارمین همایش ملی نغمه‌سرایان اهل سنت کشور در هرمزگان برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: چهارمین همایش نغمه‌سرایان اهل سنت کشور به میزبانی استان هرمزگان برگزار می‌شود.

احترامی رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی سپاه امام سجاد هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مهدی احترامی، رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی سپاه امام سجاد(ع) استان، ظهر امروز، 25 بهمن‌ماه، در نشستی خبری، اظهار کرد: از چند ماه گذشته دوره‌های مختلف آموزشی مداحی در استان برگزار شده که این طرح هم‌اکنون همه‌گیر شده و در سایر استان‌ها هم برگزار می‌شود.

وی افزود: هرمزگان جزو 4 استان نخست است که دوره آموزشی مداحی ویژه نوگلان حسینی و زینبی را در سنین 8 تا 18 ساله آغاز کرده است، البته یک دوره آموزشی ویژه کودکان بالای 5 سال نیز برگزار می‌شود. استقبال خانواده‌ها از برگزاری دوره‌های آموزشی مداحی ویژه نوگلان حسینی و زینبی بسیار خوب بود و بچه‌های 5 ساله خود را ثبت‌نام کردند و ما نیز در قالب کلاس آموزش مداحی ، کلاس‌های مختلف را به این عزیزان آموزش می‌دهیم.

احترامی با بیان اینکه تاکنون 60 نفر از نوگلان حسینی و زینبی دوره‌های آموزش مداحی را فرا گرفته‌اند، عنوان کرد: این آموزش‌ها در 3 مرحله سطح یک «مقدماتی» ، سطح 2 «متوسطه» و سطح 3 «تکمیلی» ارائه شده است. دوره اول به پایان رسیده و دوره دوم در حال برگزاری است. در حال حاضر بالغ‌بر 100 نفر مجدداً در دوره سطح یک ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: در دوره اول آموزش مداحی در دو شهرستان بندرعباس و میناب 260 نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد، 150 نفر از بندرعباس و 110 نفر از میناب بودند. در دوره دوم شهرستان بندرعباس بالغ‌بر صد نفر ثبت‌نام کرده‌اند اما شهرستان میناب هنوز آغاز نکرده است.

رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ادامه داد: علاقه‌مندان جهت شرکت در این دوره‌های آموزشی می‌توانند با شماره تلفن 09179831685 که متعلق به سازمان بسیج مداحان است، تماس حاصل کنند.

احترامی در ادامه از برگزاری چهارمین همایش نغمه‌سرایان اهل سنت کشور به میزبانی استان هرمزگان خبر داد و بیان کرد: این همایش در سالیان گذشته در دیگر استان‌ها برگزار می‌شده است که قرار است چهارمین مرحله از این همایش با حضور اهل سنت سایر استان‌ها در شهرستان بندرعباس برگزار شود.

وی در پایان یادآور شد: سه قشر اعم از مولودی خوانان، شعرا و نویسندگان اهل سنت در حوزه اهل بیت(ع) از 10 استان کشور، روز سه‌شنبه 29 و 30 بهمن و یکم اسفندماه سال جاری در این همایش حضور خواهند یافت.

انتهای پیام
captcha