اعلام فراخوان سومین جشنواره شعر بلوچ در جاسک
کد خبر: 4121950
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴

اعلام فراخوان سومین جشنواره شعر بلوچ در جاسک

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از اعلام فراخوان سومین جشنواره منطقه‌ای شعر بلوچ در شهرستان جاسک با هدف شناسایی استعدادهای جدید، توجه به ادبیات عامه و فرهنگ عمومی خبر داد.

اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، اسماعیل جهانگیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شب گذشته، 24 بهمن، در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های ادبی این استان، اظهار کرد: هرمزگان اقوام، نژادها، ادیان و مذاهب متنوعی را در پهنه گسترده خود جای داده که هر کدام از آن‌ها جزء گنجینه عظیم فرهنگی این خطه محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حضور قوم بلوچ منوط به استان هرمزگان نبوده و گستره وسیعی از جنوب شرق کشور و بخشی از استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را شامل می‌شود، افزود: توجه به ظرفیت‌های جدید در حوزه فرهنگ هرمزگان، شناسایی استعدادهای جدید، توجه به ادبیات عامه و فرهنگ عمومی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به بیان شرایط شرکت در این جشنواره پرداخت و عنوان کرد: آثار شاعران باید به صورت تایپ شده به زبان بلوچی، همراه با نام و نام خانوادگی و شماره تماس از طریق پست الکترونیکی جشنواره یا پیام‌رسان ایتا ارسال شود. در هر بخش جشنواره تنها 3 اثر قابل پذیرش خواهد بود و آثار ارسالی نباید در هیچ جشنواره‌ای حائز رتبه شده باشند.

جهانگیری در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان به شعر بلوچی می‌توانند آثار خود را با موضوع آزاد در قالب‌های کلاسیک و نو تا 5 اسفندماه 1401 به پست الکترونیکی جشنواره به نشانی j.sherbalooch.jask@gmail.com یا به پیام‌رسان ایتا به شماره 09169196100 ارسال کنند. مراسم اختتامیه این جشنواره 15 اسفندماه برگزار و به نفرات برگزیده جوایز نقدی تقدیم می‌شود.

انتهای پیام
captcha