راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن در هرمزگان برگزار شد
کد خبر: 4121372
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن در هرمزگان برگزار شد

مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولان در سراسر استان هرمزگان برگزار شد.

راهپیمایی 22 بهمن در بندرعباس

به گزارش ایکنا از هرمزگان، راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، صبح امروز در سرتاسر استان هرمزگان برگزار شد در بندرعباس مردم با حرکت از روبروی مسجد علی ابن ابی‌طالب تا محدوده پشت ساختمان فرمانداری و سر دادن شعار‌های «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود»، «لبیک یا حسین»،‌ «ای رهبر آزاده - آماده‌ایم آماده»، حمایت خود را از آرمان‌های امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدا اعلام کردند.

همچنین مردم ولایتمدار جاسک در سواحل مکران، بندرعباس در جنوب هرمزگان، حاجی‌آباد در شمال، بندرلنگه در غرب، قشم بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس، ابوموسی، هرمز زادگاه شهیدان بزرگ و شهرستان‌های میناب، رودان، سیریک، خمیر، بستک، پارسیان و بشاگرد، صحنه‌هایی از دلدادگی به انقلاب و نظام را به نمایش گذاشتند.

شهروندان با حمل پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران، نوجوانان دهه نودی و زنان نیز با پوشش لباس محلی در این راهپیمایی شرکت کردند. همچنین در یوم‌الله ۲۲ بهمن، راهپیمایی دریایی نیز با حرکت 200 فروند قایق‌های تندروی نظامی و بسیج دریایی منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در سواحل نیلگون خلیج‌فارس برگزار شد و سخنران این مراسم در بندرعباس «سید احمدرضا دستغیب»، رئیس کل دیوان محاسبات کشور بود.

در پایان راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در بندرعباس نیز قطعنامه‌ای در 8 بند قرائت شد. در این قطعنامه آمده است: «ما ملت ولایتمدار، ولایت‌فقیه بزرگ‌ترین میراث گران‌بهای امام خمینی (ره) را رکن انقلاب اسلامی و ضامن ثبات و تعالی نظام جمهوری اسلامی دانسته و کوثر وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی را نعمتی بزرگ برای جهان اسلام می‌دانیم و اعلام می‌کنیم یکپارچگی، اتحاد، انسجام، وحدت ملی و همدلی همه قشرها، اقوام و ادیان کشور وظیفه شرعی و انقلابی و مهم‌ترین راهبرد برای شکست دشمن است.

ما ملت حق‌شناس رویکرد رهبر حکیم انقلاب اسلامی که از ابتدای فتنه سیاه حساب افراد فریب‌خورده و هیجان‌زده را از سازمان دهندگان آشوب و اغتشاش جدا دانستند و اکنون نیز در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به تبعیت از سیره پیامبران و ائمه و از موضع قدرت نظام اسلامی، با عفو و تخفیف مجازات جمع زیادی از متهمان و محکومان حوادث اخیر موافقت کرده و جلوه دیگری از رویکرد محبت‌آمیز خویش را به نمایش گذاشتند، ارج می‌نهیم.»

در بخش دیگری از این قطعنامه به کشور‌های اروپایی در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هشدار داده شده و از دولت نیز خواسته شده است با اتخاذ تدابیر مناسب و اقدامات اساسی، تنگنا‌ها و فشار‌های معیشتی مردم را رفع کند.

در پایان این قطعنامه نیز آمده است: «ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان شهرستان خوی، حادثه تلخ و مصیبت‌بار وقوع زمین‌لرزه در دو کشور همسایه را به مردم ترکیه و سوریه تسلیت گفته و از تمام ملت‌ها و دولت‌ها بخصوص کشور‌های اسلامی می‌خواهیم با امداد و کمک از آلام و درد آن‌ها کاسته و وظیفه انسانی و اسلامی خویش را ادا کنند.»

انتهای پیام
captcha