ثبت 32 وقف جدید در هرمزگان
کد خبر: 4120437
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

ثبت 32 وقف جدید در هرمزگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از ثبت ۳۲ وقف جدید در 7 شهرستان استان خبر داد و گفت: برخی نیت‌های این وقف‌ها شامل نیازهای روز جامعه همچون تهیه جهیزیه، مسکن جوانان، دارو و درمان است.

حجت الاسلام مهدیان مدیرکل اوقاف هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام حسین مهدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امروز، 18 بهمن‌ماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۳۲ وقف جدید در 7 شهرستان هرمزگان ثبت شده که بیشترین وقف‌های ثبت شده در شهرستان‌های بندرعباس و حاجی‌آباد قرار دارند.

وی افزود: برخی نیت‌های این وقف‌ها شامل نیازهای روز جامعه مثل تهیه جهیزیه، مسکن جوانان، دارو و درمان، کمک به دانش آموزان و دانشجویان و علم و فناوری است. بیشترین تعداد وقف جدید امسال متعلق به شهرستان‌های حاجی‌آباد با ۹ موقوفه و بندرعباس با 8 موقوفه است. همچنین بندرلنگه با 5 موقوفه، میناب با 4 موقوفه، خمیر و فین با یک موقوفه و بستک و رودان هر کدام با یک موقوفه در رده‌های بعدی قرار دارند.

مهدیان تصریح کرد: از سویی هم وقف‌ها را نباید بر اساس تعداد مقایسه کرد به عنوان مثال چهار وقف امسال در بندرلنگه انجام شد که ارزش ریالی هر کدام از آن‌ها افزون بر میلیاردها تومان است. گاهی وقفی که انجام می‌شود تنها برای نیاز روز است و گاهی علاوه بر نیاز روز جامعه به آینده هم توجه شده است و این نکته‌ها حائز اهمیت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در پایان یادآور شد: واقفان این موقوفه‌ها با حبس کردن دارایی و به‌کارگیری منافع و درآمد آن در راه خیر، اقدام خود را در طول زمان جاودانه کرده و نامشان را در تاریخ واقفان به ثبت رساندند.

انتهای پیام
captcha