برگزاری اختتامیه پنجمین دوره جشنواره علامه حلی (ره) در هرمزگان
کد خبر: 4119618
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

برگزاری اختتامیه پنجمین دوره جشنواره علامه حلی (ره) در هرمزگان

معاون پژوهشی حوزه علمیه هرمزگان از برگزاری مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره علامه حلی (ره) در این استان خبر داد.

جشنواره علامه حلی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی مدیریت حوزه‌های علمیه استان، حجت‌الاسلام عباس خیراندیش، معاون پژوهشی این نهاد، امروز، 15 بهمن، اظهار کرد: اختتامیه پنجمین جشنواره علامه حلی روز سه‌شنبه، ۱۸بهمن‌ماه، ساعت 8:30 صبح همراه با اهدای جوایز و تقدیر از برگزیدگان در سالن آمفی‌تئاتر حوزه علمیه خواهران بندرعباس، برگزار می‌شود.

وی افزود: مخاطب اصلی جشنواره، طلاب پایه‌های یک تا 10 و سال‌های اول درس خارج است، همچنین دبیرخانه جشنواره بین حوزه برادران و خواهران مشترک بوده و در استان و کشور به صورت مشترک برگزار می‌شود؛ از این رو برگزاری جشنواره علامه حلی(ره) علاوه بر اینکه موجب افزایش رقابت علمی میان طلاب استان و رونق پژوهش محوری می‌شود، موجب شده تا همکاری و هم‌افزایی بین حوزه علمیه خواهران و برادران استان نیز افزایش یابد.

دبیر جشنواره علامه حلی(ره) هرمزگان تصریح کرد: ابتدا فراخوان جشنواره اعلام می‌شود که معمولاً از آذرماه هم‌زمان با هفته پژوهش فراخوان ثبت آثار شروع و تا تابستان سال بعد ادامه خواهد داشت، بعد از پایان مهلت ثبت آثار، فرایند ارزیابی و انتخاب آثار برتر شروع می‌شود که در 3 مرحله اجمالی، تفصیلی شماره یک و تفصیلی شماره 2 انجام خواهد شد.

خیراندیش ادامه داد: در فرایند ارزیابی اجمالی آثار ابتدا توسط دبیرخانه‌های مدرسه‌ای مورد ارزیابی و پالایش اولیه قرار می‌گیرند و از آثار برگزیده و نفرات برتر توسط مدیر و مسئولین مدرسه علمیه تقدیر به عمل خواهد آمد. پس از آن آثاری که از طرف مدارس ارسال می‌شوند، وارد دبیرخانه استانی شده و پس از اصالت‌سنجی، آثار مورد بررسی تفصیلی شماره یک و 2 قرار می‌گیرند که میانگین بررسی تفصیلی شماره یک و 2، امتیاز علمی آثار را مشخص می‌کند و در این مرحله منتخبین استانی جشنواره اعلام و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد: در استان هرمزگان تا به حال 5 دوره جشنواره علامه حلی(ره) استانی برگزار شده که اختتامیه پنجمین دوره این جشنواره هفته آینده برگزار و آثار برتر معرفی و به نفرات برتر جوایزی اهداء می‌شود. پس از مشخص شدن نفرات برتر استانی و تقدیر از آن‌ها این افراد به جشنواره علامه حلی(ره) کشوری معرفی می‌شوند تا آثار آن‌ها مورد بررسی دبیرخانه جشنواره علامه حلی(ره) کشوری قرار گیرد که الحمدالله در دوره‌ها و سالیان گذشته هرساله تعدادی از طلاب حوزه علمیه استان هرمزگان در جشنواره علامه حلی(ره) کشوری رتبه و مقام کسب کرده‌اند.

دبیر جشنواره علامه حلی(ره) هرمزگان بیان کرد: یکی از نارسایی‌های بزرگی که در سطح استان هرمزگان به وفور دیده می‌شود، این است که متأسفانه مدارس علمیه از نظر امکانات آموزشی، کتابخانه و سایر زیرساخت‌های پژوهشی دچار ضعف و محرومیت جدی هستند، لذا باید تجهیز آموزشی و پژوهشی مدارس علمیه استان در دستور کار قرار گیرد.

خیراندیش اظهار کرد: از تلاش و مجاهدت معاونین و رابطین پژوهشی مدارس علمیه استان، طلاب و اساتیدی که با اقل امکانات در زمینه زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی به صورت جهادی در زمینه جشنواره علامه حلی(ره) فعالیت کردند و با کسب رتبه اول کشوری در سیزدهمین دوره جشنواره و رتبه دوم کشوری در دوازدهمین دوره جشنواره کشوری علامه حلی(ره) «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور رساندند، قدردانی می‌کنم.

وی در پایان یادآور شد: در پنجمین دوره جشنواره استانی و چهاردهمین جشنواره کشوری طلاب خواهر و برادر استان هرمزگان هزار و 233 اثر و اساتید نیز ۶۰ اثر را ثبت کردند که پس از ارزیابی در دبیرخانه‌های مدرسه‌ای حوزه علمیه خواهران و برادران ۱۵۰ اثر از حوزه علمیه برادران و ۱۰۰ اثر از حوزه علمیه خواهران به مرحله استانی راه پیدا کردند که پس از اصالت‌سنجی و ارزیابی تفصیلی، ۸۴ اثر برگزیده استانی شدند و از منتخبین تقدیر به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha