رهایی زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان
کد خبر: 4119246
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶

رهایی زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان از رهایی بیستمین زندانی محکوم به قصاص با اعلام رضایت اولیای دم در آستانه ولادت باسعادت امام علی (ع) خبر داد.

رهایی محکوم به قصاص از اعدام

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مجتبی قهرمانی، رئیس‌کل دادگستری استان، امروز، 13 بهمن‌ماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یک زندانی محکوم به قصاص با اعلام رضایت اولیای دم هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر و در آستانه ولادت باسعادت حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) از اعدام رهایی یافت.

وی افزود: در نتیجه پیگیری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس، خوشبختانه اولیای دم به مناسبت ولادت باسعادت مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) و با استناد به عفو و رأفت اسلامی با حضور در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رودان، رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کردند و به این زندانی، حیاتی دوباره بخشیدند.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: این بیستمین اعلام رضایت در پرونده‌های قصاص از ابتدای سال جاری است که با پیگیری بازپرس شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رودان و همکاری مسئولان قضایی، اداره کل زندان‌ها و شورای حل اختلاف به ثمر نشسته است.

قهرمانی با بیان اینکه اشاعه فرهنگ صلح و سازش و اعمال عفو و گذشت یکی از اصول بنیادین در فرهنگ اسلامی است که دستگاه قضایی نیز به منظور گسترش آن در سطح جامعه تلاش می‌کند از اعلام رضایت اولیای دم و تلاش و پیگیری مسئولان قضایی شهرستان رودان برای برقراری صلح و سازش در این پرونده قدردانی کرد.

وی در پایان یادآور شد: در راستای تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر لزوم تحکیم مشارکت گروه‌های مختلف مردمی در اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، کارگروه‌های استانی و شهرستانی پیگیری صلح و سازش در پرونده‌ها قصاص در دستگاه قضایی استان هرمزگان تشکیل شده و اعضای این گروه‌ها به صورت مستمر ضمن تفکیک، رصد و پایش پرونده‌های قصاص با استفاده از ظرفیت علما، روحانیون، متنفذان و معتمدین محلی و خیرین و نهادهای مردمی به منظور اصلاح ذات‌البین و ایجاد مصالحه تلاش می‌کنند.

انتهای پیام
captcha