جشنواره شعر فجر در ابوموسی، نشانه وفاداری مردمان این سرزمین است
کد خبر: 4118836
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲

جشنواره شعر فجر در ابوموسی، نشانه وفاداری مردمان این سرزمین است

مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران زبان فارسی را عامل پیوند ملیت‌های فارسی‌زبان با یکدیگر دانست و گفت: برگزاری هفدهمین جشنواره شعر فجر در ابوموسی، نشانه وفاداری مردمان این سرزمین نسبت به آب و خاک ایران است.

رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران

به گزارش ایکنا از هرمزگان، علی رمضانی، مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، شب گذشته، ۱۱ بهمن، در هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر خلیج‌فارس که با حضور شاعران داخلی و خارجی در جزیره ابوموسی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره در این جزیره با حضور مهمانان بین‌المللی ادعایی بر خلیج‌فارس بودن این آب و خاک است.

وی با اشاره به اینکه زبان فارسی عامل پیوند ملیت‌های فارسی‌زبان با یکدیگر است که در این جشنواره با زبان شعر با هم به گفتگو نشسته‌اند، افزود: چنانچه شاعران حاضر و بین‌المللی شعری در وصف این رویداد و خلیج‌فارس بسرایند مدیران استانی به دیده منت می‌نهند و هدایایی به قدردانی از آن‌ها اهدا خواهند کرد.

مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تصریح کرد: برگزاری هفدهمین جشنواره شعر فجر در ابوموسی که با حضور مردم و مسئولان سخت‌کوش و پرتلاش در حال برگزاری است، نشانه وفاداری مردمان این سرزمین نسبت به آب و خاک ایران است.

رمضانی در پایان عنوان کرد: ان‌شاءالله تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم کتاب‌خانه‌های کانون‌ها را در این شهرستان جهت استفاده مردم جزیره تجهیز و کمبودهای آن را مرتفع کنیم.

یادآور می‌شود؛ شاعران بزرگی از کشورهای پاکستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان، سوریه، تاجیکستان، هند و شاعرانی از ایران به خوانش شعرهای خود با مضمون خلیج‌فارس، صلح و دوستی و استعمارستیزی پرداختند.

انتهای پیام
captcha