تأثیرگذاری امر به معروف در حوزه حجاب نیازمند عطوفت است
کد خبر: 4117903
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

تأثیرگذاری امر به معروف در حوزه حجاب نیازمند عطوفت است

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه فعالان امر به معروف نباید تخم نفرت از بی‌حجاب و بدحجاب را دل بکارند، گفت: باید با مهر و عطوفت به دنبال گسترش حجاب باشیم تا شاهد اثرگذاری هرچه بیشتر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشیم.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، عصر روز گذشته، 8 بهمن، در دیدار با مجمع فعالان امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه‌گر حوزه عفاف و حجاب در استان هرمزگان، گفت: چندین سال پیش در راستای دستور رهبر معظم انقلاب سند مهندسی فرهنگی کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و ابلاغ شد اما متأسفانه به دلیل اینکه اقتضائات و شرایط بومی و استانی در تدوین آن دیده نشده بود، اجرایی نشد.

وی با اشاره به سند مهندسی فرهنگی که برش استانی آن از اسفندماه سال گذشته در استان آغاز شده است، افزود: پس از انجام آسیب‌شناسی از سند اولیه مهندسی فرهنگی کشور، مقرر شد که برش استانی سند مهندسی فرهنگی به صورت نمونه در ۱۰ استان از جمله هرمزگان اجرا شود. در اجرای برش استانی این سند از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها و مجامع مختلف فعال مردمی استان استفاده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: 5 اولویت و پنج 5 در سند مهندسی فرهنگی استان هرمزگان در نظر گرفته شد که ذیل هر اقدام نیز 5 برنامه تعریف شده است تا در نهایت پس از ابلاغ به ادارات به ریزبرنامه اجرایی و عملیاتی تبدیل شود.

عبادی‌زاده با تأکید بر ضرورت پرهیز از نگاه جرم‌انگارانه به کم حجاب‌ها تا پیش از تصویب قانون، عنوان کرد: دشمن در تلاش است که دوگانه حجاب و بی‌حجاب در جامعه را ایجاد کند تا بتوانند از این شکاف استفاده کنند؛ تمام فعالان حوزه امر به معروف و نهی از منکر آگاه باشند بسیاری از بی‌حجاب‌ها دل در گروی انقلاب و اسلام دارند.

وی خطاب به فعالان امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه نباید تخم نفرت از بی‌حجاب و بدحجاب را دل بکارید، اظهار کرد: باید با مهر و عطوفت به دنبال گسترش حجاب باشیم تا شاهد اثرگذاری هرچه بیشتر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشیم. امروز دشمن با عوامل مختلف مانند قدرت اقتصادی و امپراتوری رسانه‌ای در تلاش برای نابودی و اندلسی کردن جامعه اسلامی است که باید هوشیار و آگاه بود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در پایان دغدغه و ظرفیت فکری بانوان مطالبه گر حجاب استان را بسیار ارزشمند دانست و یادآور شد: تحقق عدالت باید به خواست و مطالبه عمومی در جامعه تبدیل شود و در این راه مجامع و گروه‌های مختلف مطالبه‌گری باید وارد میدان شوند تا جامعه تسلیم حوادث مختلف نشود.

انتهای پیام
captcha