تقویت معرفت به اهل بیت با مطالعه زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع)
کد خبر: 4117099
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰

تقویت معرفت به اهل بیت با مطالعه زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع)

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: مطالعه زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) به ما کمک می‌کند تا نسبت به مقام و جایگاه واقعی اهل بیت(ع) معرفت پیدا کنیم.

شهادت امام هادی

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام محمد فولادی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی این نهاد، امروز، 5 بهمن، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع)، اظهار کرد: از جمله یادگاران امام هادی(ع) دو زیارت‌نامه معتبر زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه امیرالمؤمنین(ع) است.

وی تصریح کرد: در دوران امام هادی(ع) افراط و تفریط‌ها درباره مقام ائمه معصومین(ع) شدت گرفته بود و از طرفی عده‌ای ائمه(ع) را انسان عادی می‌پنداشتند وعده‌ای مانند غلات در شأن اهل بیت(ع) غلو کرده و شأن ایشان را رعایت نمی‌کردند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان عنوان کرد: امام هادی(ع)، در چنین شرایطی با تبیین جایگاه واقعی و با عظمت امامان معصومین(ع) مانع افراط و تفریط شدند و همچنین با تعلیم این دو زیارت‌نامه یک دوره امام شناسی به شیعیان ارائه کردند.

فولادی در ادامه بیان کرد: یکی از بهترین کارهایی که شیعیان می‌توانند انجام دهند مطالعه معنای این دو دعا است تا به مقام و جایگاه واقعی اهل بیت(ع) معرفت پیدا کنند و ان‌شاءالله با این شناخت و تبعیت از دستورات، زیارت «عارفا بحقه» اتفاق بیافتد و به همه فضائل از جمله بخشش گناهان نائل شویم.

وی با بیان اینکه از جمله راه‌های شناخت امام تعلیم از طریق کتاب و در محضر استاد بودن ست، تصریح کرد: زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) نمونه متنی است که از امام معصوم(ع) به ما رسیده و درباره شأن و مقام امام مطالب بسیار پرباری دارد.

فولادی ادامه داد: اگر زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) وجود نداشت شناخت شأن و مقام امام برای ما بسیار سخت می‌شد زیرا این زیارت از ناحیه خداوند به امام داده شده است و ما با علم نامحدود خود نمی‌توانیم علم نامحدود امامانی را که به خداوند وصل هستند بشناسیم.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان یادآور شد: امیدواریم خداوند متعال به هدایت امام هادی(ع)، معرفت ما را نسبت به مقام اهل بیت(ع) بیشتر بگرداند.

انتهای پیام
captcha