پایان اولین روز رقابت کنکور در هرمزگان با حضور بیش از 8 هزار داوطلب
کد خبر: 4115789
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵

پایان اولین روز رقابت کنکور در هرمزگان با حضور بیش از 8 هزار داوطلب

کنکور سراسری امروز هم‌زمان با سراسر کشور با رقابت 7 هزار و ۴۷۹ داوطلب گروه تجربی و هزار و پنج نفر در گروه زبان خارجی در هرمزگان برگزار شد.

کنکور سراسری 1402

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مصطفی ظهیری‌نیا، نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان هرمزگان، امروز، ۲۹ دی‌ماه، در بازدید از محل آزمون کنکور سراسری در بندرعباس، اظهار کرد: امسال ۱۹ هزار و ۴۵۰ داوطلب در آزمون کنکور سراسری با هم به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: در اولین روز از برگزاری آزمون سراسری 7 هزار و ۴۷۹ نفر در گروه تجربی و هزار و پنج نفر در گروه زبان خارجی به رقابت پرداختند. فردا 30 دی‌ماه نیز هزار و ۵۱۰ نفر در گروه انسانی، 2 هزار و ۷۹۶ داوطلب در گروه ریاضی و ۶۹۹ داوطلب در گروه هنر رقابت خواهند کرد.

ظهیری‌نیا با اشاره به اینکه پذیرفته‌شدگان در این آزمون می‌توانند مهرماه ۱۴۰۲ وارد دانشگاه شوند، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان مرد در صورت پذیرفته نشدن می‌توانند از مرخصی یک ساله نظام وظیفه استفاده کنند.

آموزش و پرورش هرمزگان میزبان بیش از 11 هزار داوطلب کنکور

محمد قویدل، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در بازدید از حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری، اظهار کرد: با همت همکاران و دست‌اندرکاران برگزاری کنکور، تمام امکانات و ظرفیت‌ها را جهت اجرای هرچه بهتر کنکور سراسری به کار بسته‌ایم و با آمادگی کامل میزبان داوطلبان هستیم.

وی با اشاره به اینکه کنکور امسال در رشته‌های علوم تجربی، علوم ریاضی، علوم انسانی، زبان خارجه و هنر در حال برگزاری است، افزود: در سال جاری ۱۹ هزار و ۴۸۹ نفر داوطلب کنکور داریم که از این تعداد، اداره کل آموزش و پرورش استان میزبان 11 هزار و 998 نفر شامل 7 هزار و 224 داوطلب زن و 4 هزار و 775 داوطلب مرد است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه این رقابت در روز پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی‌ماه در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر در ۱۰۸ حوزه برگزار می‌شود، عنوان کرد: شروع فرآیند برگزاری آزمون صبح ساعت ۸ و آزمون عصر ساعت ۱۴:۳۰ بوده است.

قویدل در پایان از داوطلبان خواست اطلاعیه‌های منتشر شده از سوی سازمان سنجش را با دقت مورد بررسی و مطالعه قرار دهند و برابر ضوابط و مقررات اجرایی در آزمون حضور یابند.

یادآور می‌شود؛ نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، در ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در سراسر کشور و به‌تبع آن در هرمزگان آغاز شد. داوطلبان گروه زبان‌های خارجی نیز عصر امروز در آزمون ورود به دانشگاه‌ها شرکت کردند. آزمون گروه آزمایشی ریاضی و ‌فیزیک و علوم انسانی نیز صبح جمعه ۳۰ دی آغاز می‌شود و داوطلبان گروه هنر عصر همان روز رقابت خود را آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha