زنان نقش اجتماعی پررنگی در جامعه اسلامی دارند
کد خبر: 4114549
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

زنان نقش اجتماعی پررنگی در جامعه اسلامی دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به تأکید دین اسلام به نقش همسرداری، فرزندآوری و فرزندپروری و همچنین نقش اجتماعی زنان در جامعه اسلامی،گفت: امروز انقلاب اسلامی به زن عزت و کرامت داده به گونه‌ای که بسیاری از کرسی‌های علمی دانشگاه‌های کشورمان متعلق به زنان است.

حجت الاسلام انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل این نهاد، امروز، 24 دی‌ماه، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و هفته گرامیداشت مقام زن، اظهار کرد: روز زن و روز مادر حامل پیام‌هایی برای جامعه اسلامی است و اگر این پیام‌ها به‌کار بسته و نهادینه شود، بسیاری از مشکلات مردم حل می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت الگوگیری از سبک زندگی فاطمی در خانواده و جامعه، افزود: انقلاب اسلامی و مکتب حیات‌بخش اسلام برای زن اهمیت و جایگاه و منزلت ویژه‌ای قائل شده و حضرت زهرا(س) الگویی تمام‌عیار برای زنان نه تنها ایران بلکه سراسر جهان است. در مقابل، غرب نگاه دیگری به زن دارد و الگوهای غربی زن را از احساس امنیت اجتماعی تهی کرده است و این تنها در مسئله حجاب نیست؛ بلکه غرب با ایجاد هرج و مرج در روابط خانوادگی کانون خانواده را از میان برده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه دین مبین اسلام، زن را بزرگ و گرامی برشمرده در حالی که در دنیای غرب به زن همچون یک کالا نگریسته می‌شود، عنوان کرد: امروز انقلاب اسلامی به زن عزت و کرامت داده به گونه‌ای که بسیاری از کرسی‌های علمی دانشگاه‌های کشورمان متعلق به زنان است.

انصاری‌راد با بیان اینکه دین مبین اسلام به مواردی چون نقش همسرداری، فرزندآوری و فرزندپروری و نقش اجتماعی زن تأکید فراوانی دارد، اضافه کرد: زنان ما در دوران دفاع مقدس نقش مهمی به عهده داشتند و دنیا در مقابل اراده محكم و شجاعت زنان ایرانی، سر تعظیم فرود آورد.

وی در پایان گفت: بانوان ما با الگو قرار دادن حضرت فاطمه(س) زمینه تحكیم بنیان خانواده را فراهم كنند و خانواده‌ها با آگاهی، نوجوانان و جوانان را كنترل كنند تا شاهد كاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.

 

انتهای پیام
captcha