اعلام برنامه‌های دهه بصیرت در کانون‌های مساجد هرمزگان
کد خبر: 4109698
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸

اعلام برنامه‌های دهه بصیرت در کانون‌های مساجد هرمزگان

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد هرمزگان به مناسبت در پیش بودن سالروز 9 دی، ویژه‌برنامه‌های دهه بصیرت در این نهاد را اعلام کرد.

اعلام برنامه های دهه بصیرت در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، اسلام خواجه‌یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان، عصر روز گذشته، چهارم دی‌ماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برنامه‌های بزرگداشت حماسه نهم دی‌ماه، در محورهای هفت‌گانه فرهنگی، هنری، اجتماعی، قرآن و عترت، کتاب و کتاب‌خوانی، فضای مجازی و ورزشی طراحی و اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در محور فرهنگی برگزاری همایش‌های بزرگداشت حماسه 9 دی در مساجد، برگزاری جلسات و حلقه‌های بصیرتی و روشنگری با محوریت تبیین علل و عوامل وقوع حادثه 9 دی، انعکاس برنامه‌های این ایام کانون و مسجد در سامانه بچه‌های مسجد، پایگاه اطلاع‌رسانی فهما و خبرگزاری شبستان و دیدار با خانواده‌های شهدا از شاخص‌ترین برنامه‌هاست.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد هرمزگان ادامه داد: محور هنری شامل برگزاری نمایشگاه‌های بصیرت افزایی، اجرای سرود با موضوع حماسه 9 دی، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع بصیرت افزایی، برگزاری مسابقات عکس با گوشی همراه، مسابقه نقاشی ویژه کودکان و پخش فیلم و کلیپ‌های بصیرتی است.

وی اضافه کرد: محور اجتماعی نیز شامل تهیه آهنگ‌های پیشواز برای تلفن‌های همراه با موضوعات بصیرت، ولایت و انقلاب اسلامی، تغییر پروفایل اعضای کانون‌ها در فضای مجازی با موضوع بصیرت و تصاویر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و تجمع بیعت بچه‌های مسجد و اهالی محله با ولایت از جمله این فعالیت‌ها است.

خواجه‌یی تصریح کرد: محور قرآن و عترت نیز شامل برگزاری محافل انس با قرآن کریم، ختم صلوات به نیت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی، برگزاری جلسات تفسیر و مفاهیم آیات بصیرت در مساجد، برگزاری نشست‌های معرفی شخصیت عمار در اسلام، برپایی روضه فاطمی و تبیین وقایع و رسالت حضرت فاطمه زهرا(س) در ایام بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص)، تبیین مدیریت مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در دوران فتنه است.

وی عنوان کرد: محور کتاب و کتاب‌خوانی نیز شامل برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، اجرای طرح شنبه‌های کتاب در مساجد با معرفی کتاب در موضوعات بصیرتی و انقلابی، ارائه خدمات کتابخانه‌ای در درب منزل با موضوع این ایام و جمع خوانی کتاب‌های مرتبط با بصیرت است.

خواجه‌یی بیان کرد: ارائه و انعکاس برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون مسجد در بستر فضای مجازی، ارسال پیام‌ها از وصیت‌نامه و سیره شهدا در موضوعات بصیرت و ولایت مداری، پخش سخنرانی‌های کوتاه و برنامه‌های قرآنی و ...، معرفی کتاب در فضای مجازی، تکریم مجازی از عناصر انقلابی، رزمندگان و ایثارگران ازجمله برنامه‌های محور فضای مجازی است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد هرمزگان در پایان یادآور شد: محور ورزشی نیز شامل برگزاری مسابقات فوتسال جام 9 دی، مسابقات تنیس، دوچرخه‌سواری، تیراندازی با تفنگ بادی، دارت، دومیدانی و بازی‌های بومی و محلی است.

انتهای پیام
captcha