پیکر پنج شهید گمنام دفاع مقدس وارد هرمزگان شد
کد خبر: 4109437
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

پیکر پنج شهید گمنام دفاع مقدس وارد هرمزگان شد

آیین استقبال از پیکر مطهر پنج شهید گمنام دفاع مقدس در فرودگاه بین‌المللی جزیره قشم برگزار شد تا پیکر مطهر این شهدای والامقام به صورت تشییع دریایی به بندرعباس منتقل شوند.

تشییع پیکر شهدای گمنام

به گزارش ایکنا از هرمزگان، آیین استقبال از پیکر مطهر پنج شهید گمنام دفاع مقدس، امروز، چهارم دی‌ماه، هم‌زمان با ایام فاطمیه با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور شهرستان قشم در فرودگاه بین‌المللی این جزیره برگزار شد.

در آیین استقبال و بدرقه این پنج شهید گمنام دفاع مقدس که در آستانه سالروز شهادت ام‌ابیها حضرت فاطمه الزهرا(س) و با استقبال باشکوه عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت انجام شد، شماری از مدیران شورای اداری و تأمین شهرستان مرزی قشم، مدیران سازمان منطقه آزاد، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، جامعه محلی، خانواده‌های معظم و معزز شهدا، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس حضور داشتند.

قرار است ابدان مطهر این شهدای والامقام از فرودگاه این جزیره به صورت تشییع دریایی به بندرعباس منتقل شوند. انجام تشریفات نظامی، نوحه‌خوانی، سینه‌زنی و نواختن سنج و دمام، دود کردن اسپند، پاشیدن گل و گلاب بر روی پیکر پاک و نورانی این شهیدان گمنام و بدرقه کنندگان آن از سوی استقبال‌کنندگان از دیگر زیبایی‌های این مراسم معنوی است.

حمل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و بیرق‌های، سبز، سرخ و مشکی‌رنگ با عبارت‌های السلام علیک یا علی بن ابیطالب(ع)، السلام علیک یا فاطمه الزهرا(س)، یا امام حسن مجتبی(ع) و یا اباعبدالله الحسین(ع)، یادآور ارادت شرکت‌کنندگان حاضر در آیین تشییع به آرمان‌های نظام اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

انتهای پیام
captcha