برخی مناطق بندرعباس نیازمند اقدامات عاجل فرهنگی هستند
کد خبر: 4109393
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

برخی مناطق بندرعباس نیازمند اقدامات عاجل فرهنگی هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: برخی از مناطق شهر بندرعباس نیازمند انجام اقدامات عاجل فرهنگی هستند و در این راستا همکاری نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شهرداری با شورای فرهنگ عمومی یک ضرورت است.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، عصر روز گذشته، سوم دی‌ماه، در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، اظهار کرد: یکی از خواسته‌های قدیمی مردم شهر بندرعباس بازارچه‌های محلی است که اگر بتوان به کمک سرمایه‌گذاران بازارچه‌هایی را در کنار خورها راه‌اندازی کرد، کمک خوبی به ارتقاء اقتصاد خانوار و شهر می‌شود.

وی با بیان اینکه باید فکری به حال سواحل بندرعباس شود، عنوان کرد: شهر بندرعباس باید از گذرگاه به ایستگاه گردشگری تبدیل شود و جهت تحقق این امر باید ظرفیت‌هایی برای اقامت و جذابیت‌های گردشگری در سطح شهر به ویژه سواحل ایجاد شود. سیاست‌گریز از ساحل به سمت کویر مرکزی از دوران قاجار در کشور وجود داشته است که باید بر اساس بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، ظرفیت‌های دریا را به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: برای تبدیل ظرفیت‌های دریا به فرهنگ عمومی، باید شهرهای جدید را در پهنه‌های ساحلی تعریف کرد و پروژه‌هایی در این مناطق اجرا شود. شهرداری و شورای شهر بندرعباس باید با شهرهای مختلفی که در حوزه بافت فرسوده موفق عمل کرده‌اند، ارتباط مؤثری برقرار کنند. الگویی در شهر سامن از توابع شهرستان ملایر در استان همدان، برای حل چالش بافت فرسوده اجرا شده که علاوه بر حل مشکلات مردم، باعث خلق درآمد برای شهرداری آن منطقه نیز شده است به همین جهت باید از این روش الگو گرفت.

عبادی‌زاده با بیان اینکه بخشی از فرهنگ عمومی مردم، مربوط به شهرداری بندرعباس است، اضافه کرد: بر اساس رصدهای انجام شده برخی از مناطق نیازمند انجام اقدامات عاجل فرهنگی است و در این راستا نیازمند همکاری نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شهرداری با شورای فرهنگ عمومی هستیم‌.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی صنایع مستقر در هرمزگان در حال رشد است اما کافی نیست، اظهار کرد: استان هرمزگان در بخش‌های مختلف از جمله زیرساخت، بهداشت، درمان و ... دارای چالش‌هایی است به همین جهت باید توازن در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در هرمزگان در دستور کار باشد و از این ناهمگونی موجود جلوگیری شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: در بازدیدها و سفرهایی که مناطق مختلف داشتم، عدم هماهنگی بین دستگاهی برای حل مشکلات خرد مردم کاملاً مشهود است و در صورت هماهنگی میان مدیر چند دستگاه اجرایی بسیاری از مشکلات مردم حل می‌شود.

عبادی‌زاده در پایان با اشاره به چالش‌های موجود میان چندین دستگاه‌ اجرایی در استان هرمزگان از جمله شهرداری، یادآور شد: استاندار هرمزگان باید گروهی را برای برقراری هماهنگی بین بخشی تشکیل داده و حل چالش‌‌های بین دستگاهی را به عنوان یک اصل پیگیری کند.

انتهای پیام
captcha