اعزام 800 مبلغ به مساجد و هیئت‌های هرمزگان در ایام فاطمیه دوم
کد خبر: 4109262
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

اعزام 800 مبلغ به مساجد و هیئت‌های هرمزگان در ایام فاطمیه دوم

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ویژه‌برنامه‌های ایام فاطمیه دوم را تشریح کرد و از اعزام 800 مبلغ دینی به مساجد و هیئت‌های استان در این ایام خبر داد.

حجت الاسلام فولادی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد فولادی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، صبح امروز، سوم دی‌ماه، در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: حضرت زهرا(س) به تعبیر امام صادق(ع) «لیله‌القدر قرآن است» و هر کس حضرت صدیقه طاهره(س) را آن‌طور که سزاوار ایشان است بشناسد در حقیقت لیله‌القدر را درک کرده است.

وی تصریح کرد: شخصیت حضرت فاطمه(س) به قدری بزرگ است که خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: «و ما ادراک ما لیله‌القدر»، این شخصیت عظیم و نورانی ویژگی‌های فراوانی دارد و الگوی خوبی برای همه جامعه بشری است. امام زمان(عج) در باب حضرت زهرا(س) می‌فرمایند: «برای من دختر رسول خدا اسوه حسنه است». این‌که امام ما زندگی و سیره حضرت زهرا(س) را الگوی نیکو و اسوه حسنه معرفی می‌کنند نشان می‌دهد تمام ابعاد زندگی حضرت فاطمه(س) می‌تواند الگو و جهت دهنده زندگی ما باشد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) در تمام ابعاد زندگی رضای خداوند را در نظر داشتند و در سخنی فرمودند: «هر کس عبادت و کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت‌ها و برکات خود را برای او تقدیر می‌کند». شخصیت نورانی حضرت زهرا(س)، شخصیتی به تمام معنا الگو در حیا، حفظ حجاب، انفاق، قناعت، زهد، علم، اخلاق و … است. آن حضرت(س) شبیه‌ترین مردم به رسول خدا بود.

فولادی با اشاره به زندگی پر فراز و نشیب حضرت فاطمه(س) بیان کرد: حضرت زهرا(س) در شعب ابی‌طالب و سخت‌ترین دوران زندگی پیامبر(ص) با اینکه سن کمی داشتند اما همواره یار و غمخوار و همراه پدر بودند و به همین جهت رسول‌الله(ص) ایشان را ام‌ابیها خطاب کردند.

وی با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری جوانان از سیره ائمه معصومین(ع) اضافه کرد: وقتی جوانان ما زندگی و سیره امیر مؤمنان علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند، با مشکلات کمتری در زندگی مواجه خواهند شد و به جای پرداختن به تجملات، اصل زندگی را مدنظر قرار می‌دهند و ما شاهد شلوغی دادگاه‌های خانواده نخواهیم بود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین به تشریح برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ایام فاطمیه دوم پرداخت و افزود: اعزام ۷۰۰ مبلغ و ۱۰۰ نفر مبلغه به مساجد و هیئت‌ها و کانون‌های فرهنگی مساجد استان هرمزگان، برگزاری مجالس عزاداری به همراه سخنران و مداحی در سطح مساجد و هیئت‌های مذهبی و پاسخ به سؤالات و شبهات فکری و اعتقادی نسل جوان از سوی مبلغین اعزامی ازجمله برنامه‌های این اداره‌کل در این ایام است.

فولادی در پایان یادآور شد: تشییع شهدای گمنام با حضور هیئات مذهبی در روز شهادت حضرت زهرا(س)، برگزاری روضه‌های خانگی، اجرای طرح خانه مادری و برگزاری گفتمان‌های دینی در سطح مدارس و دانشگاه‌ها از اهم این برنامه‌های ما در ایام فاطمیه دوم است.

انتهای پیام
captcha