احیای فعالیت‌های تربیتی در مدارس یک ضرورت است
کد خبر: 4108676
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
مشاور وزیر آموزش و پرورش:

احیای فعالیت‌های تربیتی در مدارس یک ضرورت است

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های فرهنگیان گفت: وضعیت امروز جامعه دانش‌آموزی ما که در آن مسائل و مشکلاتی دیده می‌شود نتیجه تعطیلی معاونت پرورشی و تربیتی است و باید به سمت احیای واقعی فعالیت‌های پرورشی و تربیتی در مدارس گام برداریم.

سیدبابک هاشمی نکو مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل های فرهنگیان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، سید بابک هاشمی‌نکو، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های فرهنگیان، شب گذشته، 29 آذرماه، در دیدار با جمعی از اعضای سازمان بسیج فرهنگیان، کانون تربیت اسلامی فرهنگیان، جمعیت اسلامی فرهنگیان و جامعه اسلامی فرهنگیان در بندرعباس، اظهار کرد: دولت انقلابی سیزدهم فرصتی مناسب برای توسعه و رشد تشکل‌های انقلابی است.

وی با اشاره به اینکه کادر سازی و تربیت مدیران و نیروهای کارآمد و انقلابی مأموریت مهم تشکل‌های انقلابی است که باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود این مهم به نحو احسن انجام شود، تصریح کرد: امپریالیسم خبری با استفاده از رسانه‌های خود با کوچک نمایی قوت‌ها و بزرگ‌نمایی ضعف‌ها، کشور و انقلاب را هدف قرار داده و وظیفه ماست که با بیان حقایق و روشنگری امید را نشر دهیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های فرهنگیان با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در دولت سیزدهم، عنوان کرد: این طرح 11 سال معطل مانده بود اما آقای رئیسی طبق قولی که در زمان انتخابات داد و با پیگیری‌های آقای نوری این طرح را با 38 هزار میلیارد ریال به مرحله اجرا در آورد. رتبه‌بندی فرهنگیان تنها به بحث معیشت آن‌ها نمی‌پردازد بلکه رقابت، ارتقای جایگاه و سطح دانش معلم و مدرسه را نیز در آن مدنظر دارد.

هاشمی‌نکو بابیان اینکه سهام مالکانه صندوق ذخیره  فرهنگیان به تصویب رسیده است، اضافه کرد: فرهنگیان پس از بازنشستگی علاوه بر مبلغی که از صندوق دریافت می‌کنند، می‌توانند سهام مالکانه خود را از املاک و دارائی‌های صندوق ذخیره دریافت کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح دانشگاه عالی تربیت معلم در سال‌های آتی برای تربیت نیروی انسانی متخصص، اظهار کرد: با این طرح، نگاه صحیح تربیت معلم جایگزین وضعیت کنونی خواهد شد و خوشبختانه امسال نیز با وجود کمبود نیرویی که وجود داشت با جذب‌هایی که صورت گرفت این مسئله به خوبی مدیریت شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های فرهنگیان افزود:  کارهای زیادی در سیستم آموزش و پرورش صورت گرفته  اما به دلیل اینکه این نهاد بزرگ‌ترین دستگاه دولتی است، بالطبع مشکلات زیادی نیز دارد که ان‌شاءالله با کمک دولت و مجلس و کار جهادی مسئولین امر برطرف خواهد شد.

هاشمی‌نکو ضمن گلایه از تعطیلی معاونت‌های پرورشی تصریح کرد: وضعیت امروز جامعه دانش‌آموزی ما که در آن مسائل و مشکلاتی دیده می‌شود نتیجه تعطیلی معاونت پرورشی و تربیتی است که در سنوات پیش انجام شده و باید به سمت احیای واقعی فعالیت‌های تربیتی در مدارس گام برداریم. معاونت پرورشی در حال حاضر  به لحاظ نیروی متخصص دارای کمبود است زیرا اکثر نیروهای کارآمد پس از تعطیلی این معاونت جذب بخش‌های دیگر شدند و ان‌شاءالله بخش عمده‌ای از نیاز این معاونت برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه سومین اتاق فکر تشکل‌ها در وزارت آموزش و پرورش نیز راه‌اندازی شده است، بیان کرد: با توجه به تعدد وظائف، آموزش و پرورش نیاز به اتاق‌های فکر متعدد وجود دارد که در آن طرح‌ها مورد بررسی بیشتری قرار گیرند و در این رابطه باید برنامه منظم و مدونی طراحی شود و در هر نشست، اتاق فکر یک مسئله واکاوی و چکش‌کاری شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های فرهنگیان اشاره به اینکه همه ما تقریباً 90 درصد مشکلات بخش آموزش  و پرورش را می‌دانیم، عنوان کرد: برای برون‌رفت از این مسائل باید راهکار ارائه شود اینکه صرفاً مشکلات بیان شود سبب رفع مشکل نخواهد شد.

هاشمی‌نکو با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت نیروهای انقلابی و دلسوز، بیان کرد: باید برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام از نیروهای قوی و کارآمد انقلابی در دستگاه آموزش و پرورش استفاده شود. حتی اگر این نیرو عضو تشکلی نباشد، باید شایسته‌سالاری مدنظر قرار گیرد. من پیشنهاد انتصاب مشاور در امور تشکل‌های فرهنگیان برای مدیران کل استان‌ها را به وزیر داده‌ام که مورد استقبال او قرار گرفت.

وی در پایان با اشاره به اینکه انتظار می‌رود مدیران کل استان‌ها، یک مشاور در امور تشکل‌های فرهنگیان از بین افراد پیشکسوت و مقبول منصوب کنند تا بتوان ارتباط بهتر و بیشتری با تشکل‌ها برقرار کرد، یادآور شد: نقدپذیری باعث ارتقا و تقویت نقاط قوت و شناخت و کاهش نقاط ضعف خواهد شد و از این رو ضروری است که مدیران این نهاد نیز ظرفیت نقدپذیری را در خود افزایش دهند.

انتهای پیام
captcha