همکاری کانون‌های مساجد در راستای ترویج سوادآموزی در هرمزگان
کد خبر: 4106750
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

همکاری کانون‌های مساجد در راستای ترویج سوادآموزی در هرمزگان

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد هرمزگان از آمادگی همکاری بیش از هزار کانون فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در امر ترویج سوادآموزی در این استان خبر داد.

اسلام خواجه یی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، اسلام خواجه‌یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان، امروز، 22 آذر، در دیدار با معاون سوادآموزی آموزش و پرورش هرمزگان، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی آماده همکاری با معاونت نهضت سوادآموزی برای گسترش سوادآموزی در سطح استان هستند.

وی با اشاره به اهمیت فراگیری علم و دانش و سوادآموزی در دین مبین اسلام، تصریح کرد: رسول خدا(ص) همواره مسلمانان را به کسب علم و دانش تشویق می‌کردند و شرط آزادی اسرا را باسواد کردن چندین نفر از مسلمانان در نظر می‌گرفتند.

خواجه‌یی با بیان اینکه مسجد در دوران صدر اسلام دارای کارکردهای متنوعی ازجمله آموزش و سوادآموزی بود، عنوان کرد: امروز نیز ظرفیت هزار و 60 کانون فرهنگی هنری مساجد فرصت مغتنمی برای پیشبرد اهداف سوادآموزی در سطح استان هرمزگان است.

3 درصد از جمعیت هرمزگان بی‌سواد هستند

احمد جعفری، معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد، اظهار کرد: هر مسجد دارای کانون می‌تواند یک مرکز یادگیری و سوادآموزی باشد.

وی با اشاره به اینکه 97 درصد از جمعیت هرمزگان باسواد و از 3 درصد باقیمانده نیز یک درصد معلولان ذهنی هستند، افزود: سوادآموزی شامل 13 موضوع ازجمله سواد خواندن و نوشتن، سواد رسانه‌ای، سواد عاطفی، سواد مالی، سواد تربیتی، سواد ارتباطی، سواد تحلیلی، سواد بوم‌شناسی، سواد نژادی و قومی و سواد سلامتی است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان هرمزگان با بیان اینکه به دنبال تغییر رویکرد اهداف سوادآموزی هستیم، عنوان کرد: گستردگی بسیار زیاد حوزه سواد ما را مجبور به تغییر رویکرد کرده است و از این رو درصدد بازتعریف مفهوم سوادآموزی در موضوعات 13 گانه هستیم.

جعفری در پایان یادآور شد: برای تحقق اهداف سوادآموزی نیازمند همراهی و همکاری کانون‌های فرهنگی هنری و بهره‌گیری از ظرفیت عظیم مساجد در راستای شناسایی و جذب افراد بی‌سواد و یا بازگشت به بی‌سوادی هستیم.

انتهای پیام
captcha