مساجد جایگاه ویژه‌ای در پرورش استعدادهای دینی و قرآنی دارند
کد خبر: 4105875
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
امام جمعه بندرلنگه:

مساجد جایگاه ویژه‌ای در پرورش استعدادهای دینی و قرآنی دارند

امام جمعه بندرلنگه با تأکید بر اینکه مساجد جایگاه ویژه‌ای در رشد و پرورش استعدادهای دینی و قرآنی آحاد ملت دارند، گفت: مبلغان باید با استفاده از روش‌های نوین تبلیغات و علم روز و همچنین مخاطب شناسی سعی در جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد کنند.

حجت الاسلام اسماعیل نیا مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان و امام جمعه بندرلنگه

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا، امام جمعه شهرستان بندرلنگه، صبح امروز، 19 آذرماه،  در جلسه کارگاه مساجد تخصصی این شهرستان، اظهار کرد: مساجد جایگاه ویژه‌ای در رشد و پرورش استعدادهای دینی و قرآنی آحاد ملت دارند و از اوایل انقلاب تاکنون همواره پایگاه مهم و ارزشمندی برای رشد و ترویج ارزش‌های دینی و انقلابی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مساجد همواره از ابتدای انقلاب تاکنون سنگر مهم اعتقادی و در صف مقدم مبارزه با جنگ نرم دشمن بوده‌اند، افزود: دشمن در جنگ نرم خود همواره اعتقادات دینی و مذهبی را نشانه می‌گیرد و مساجد نیز در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم دشمن قرار دارند. پی بردن به نقش و جایگاه مساجد بسیار حائز اهمیت است؛ از این رو مبلغان باید با استفاده از روش‌های نوین تبلیغات و علم روز و همچنین مخاطب شناسی سعی در جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد کنند.

ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

حجت‌الاسلام علی خلیفاوی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه نیز در این جلسه عنوان کرد: استفاده از ظرفیت مساجد در فرهنگ‌سازی دینی بسیار حائز اهمیت است. امروز بچه مسجدی‌ها در مسائل و فعالیت‌های کشوری و لشکری پیشرو هستند و این ظرفیت عظیم انقلابی به برکت خون شهدا و رهبری امام(ره) و رهنمون‌های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به وجود آمده است.

وی تصریح کرد:‌ فرهنگ‌سازی در زمینه جذب نوجوانان و جوانان به مسجد و استفاده از ظرفیت عظیم مسجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر است و جا دارد که از این ظرفیت عظیم استفاده شود. ظرفیت عظیمی نیز در جهت رشد و اعتلای فرهنگ دینی در ارتباط با مساجد وجود دارد که باید از این ظرفیت عظیم به نحو احسن استفاده کرد.

خلیفاوی با تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینه جذب نوجوانان و جوانان به مسجد در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، یادآور شد: جذب نوجوانان و جوانان به مسجد و استفاده از این ظرفیت عظیم مسلماً در کاهش و بروز آسیب‌ها و معضلات اجتماعی بسیار مؤثر است و مبلغان باید تمهیداتی بیندیشند که نوجوانان و جوانان حضور حداکثری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha