همایش «طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی» در هرمزگان برگزار شد
کد خبر: 4104321
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸

همایش «طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی» در هرمزگان برگزار شد

همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی با حضور مسئولین کشوری و لشکری و همچنین نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان برگزار شد.

همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، شب گذشته، 12 آذر، در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی که در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: دولت دو مأموریت مهم رفع موانع و مشکلات مسیر اقتصادی و حمایت از اقتصاد مقاومتی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت باید مشکلات ارز ترجیحی، هوشمند کردن یارانه‌ها، ایجاد فضای کسب و کار و تجارت را هم برطرف کند، عنوان کرد: تولید باید متناسب با صادرات و بازار‌های جهانی صورت گیرد و برای این امر مهم باید هدف‌گذاری شود.

نماینده، ولی‌فقیه در هرمزگان با تأکید بر اینکه بیشتر مشکلات مردم با اعطای تسهیلات خرد حل می‌شود و باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود، بیان کرد:  اگر صنعت گردشگری آن‌طور که باید در هرمزگان فعال شود صنایع کوچک استان جان می‌گیرند.

دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال تغییر معنای امنیت است

سردار محمد زهرایی، رئیس بسیج سازندگی کشور نیز در این مراسم بیان کرد: ۱۰ هزار صندوق قرض‌الحسنه برای حمایت از اشتغال‌های خرد کشور، در حال راه‌اندازی است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد باید مردم محور باشد، عنوان کرد: ایجاد تعاونی‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه، کمک بزرگی به اقتصاد مقاومتی است. دشمن در فضای رسانه‌ای به دنبال تغییر شعار ما می‌توانیم، و جدا کردن جوانان از انقلاب اسلامی است و در دو ماه اخیر بیش از ۶۰ هزار دروغ در فضای مجازی منتشر کرده است. دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال تغییر معنای امنیت، شرف، غیرت و ناموس بود و روایت‌های خود را از این مفاهیم به جوانان القا می‌کرد.

رئیس بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: انرژی برق خورشیدی از تولیدکنندگان این حوزه به صورت تضمینی خریداری می‌شود و برای راه‌اندازی نیروگاه‌های ۵ کیلوواتی خورشیدی، تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.

دشمن به دنبال تخریب جایگاه ولایت‌فقیه و بسیج است

سردار نعمان غلامی، رئیس دانشگاه افسری امام حسین(ع) نیز در این مراسم عنوان کرد: دشمن به علت حضور رهبر معظم انقلاب و بسیجیان در همه عرصه‌ها، به دنبال تخریب جایگاه ولایت‌فقیه و بسیج است. مردم و بسیجیان در گام اول و دوم انقلاب و در همه عرصه‌های سخت در کنار انقلاب اسلامی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی از مرز‌های کشور عبور کرده و در عالم پیچیده است، تصریح کرد: مردم و بسیجیان در دفاع مقدس، جنگ اقتصادی، تهاجم فرهنگی و همه مراحل سخت انقلاب، سربلند بیرون آمدند. در فتنه اخیر به علت اینکه رهبر معظم انقلاب و بسیج عرصه را بر مستکبران عالم تنگ کردند، هجمه‌های زیادی به این دو جایگاه بزرگ وارد شد.

رئیس دانشگاه افسری امام حسین(ع) راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی را ورود مردم به این عرصه دانست و اضافه کرد: بسیجیان باید مردم را به این عرصه دعوت کنند.

بسیج در همه صحنه‌ها یاریگر مردم است

سردار اباذر سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان نیز در این مراسم اظهار کرد: بسیج در همه صحنه‌ها مانند سیل و زلزله‌های اخیر یاریگر مردم است. هزار و ۲۶۰ گروه جهادی در ۲۱ مرحله رزمایش کمک‌های مؤمنانه به مردم خدمت گذاری کرده‌اند. در این مرحله یک میلیون و ۲۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه، هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد، ۴۰۰ واحد منازل مددجویان بهزیستی و ۱۰ هزار قلم لوازم‌التحریر نیز بین نیازمندان استان توزیع شده است.

مجتبی رحیمی، مسئول نمایشگاه «طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی هرمزگان» نیز در پایان این مراسم، بیان کرد: این نمایشگاه شامل ۲۰ غرفه صندوق‌های قرض‌الحسنه، شرکت‌های تعاونی، گروه‌های جهادی، کارآفرینان، صنایع‌دستی - تبدیلی، و محصولات کشاورزی و دامی است.

یادآور می‌شود؛ در پایان همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی که در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد از کارآفرینان برتر هرمزگانی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha