شبکه زنان فعال اجتماعی پویا و تأثیرگذار در مجامع بین‌المللی تشکیل می‌شود
کد خبر: 4103631
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

شبکه زنان فعال اجتماعی پویا و تأثیرگذار در مجامع بین‌المللی تشکیل می‌شود

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان از شکل‌گیری شبکه زنان فعال اجتماعی پویا و تأثیرگذار در مجامع بین‌المللی خبر داد.

حجت الاسلام اسماعیل نیا مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد اسماعیل‌نیا، مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: همایش بین‌المللی «مادران فاطمی، تربیت حسینی و تمدن نوین اسلامی» امروز، 9 آذرماه، با اهدافی از قبیل انجام مطالعات و تحقیقات کاربردی برای سازمان‌دهی برنامه‌های تخصصی و تهیه و تدوین راهکار برای مشارکت در اجرا و توسعۀ طرح‌های مشترک مرتبط با حوزه زن و خانواده در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی، برگزار شد.

اسماعیل‌نیا ادامه داد: از دیگر اهداف برگزاری این همایش ایجاد شبکه غیرمجازی و مجازی زنان فعال اجتماعی پویا و تأثیرگذار در مجامع بین‌المللی برای معرفی الگوی سوم زن نه شرقی نه غربی با محوریت الگوگیری از سبک زندگی اهل بیت(ع) و شهدای زن، تبیین چگونگی الگوگیری مادران مسلمان از سیره اهل بیت(ع) و شهدای زن در تحقق تمدن نوین اسلامی، آشنا کردن زنان متفکر و نخبه و مسلمان جهان با یکدیگر و ایجاد تفاهم بیشتر میان آن‌ها در زمینه راهکارهای الگوگیری از سبک زندگی اهل بیت(ع) و شهدا در تربیت نسل تمدن‌ساز و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل زنان فعال متفکر نخبه و مسلمان جهان در ترویج سبک زندگی فاطمی بوده است.

وی تصریح کرد: شاخص‌های تربیت نسل تمدن‌ساز حسینی، اصول و روش تربیت دینی نسل تمدن‌ساز حسینی، الگوهای فاطمی و تربیت نسل تمدن‌ساز حسینی، راهکارهای تکریم نسل تمدن‌ساز حسینی؛ مادران فاطمی، چالش‌ها و راهبردهای تربیت نسل حسینی، آثار تکریم مادران فاطمی بر تحقق تمدن نوین اسلامی و نقش حجاب و عفاف مادران فاطمی در تربیت نسل تمدن ساز و تحولات جمعیت و نسل تمدن‌ساز حسینی از اهم محورهای این همایش است.

اسماعیل‌نیا عنوان کرد: در این همایش 29 مرکز با ما همکاری کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(ع)، دانشگاه شاهد، دانشگاه فرهنگیان استان قم، بسیج اساتید کشور، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور، اتحادیه جهانی زنان مسلمان، دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، سازمان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی، موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه(ع)، انجمن فقه و حقوق خانواده ایران، جهاد دانشگاهی واحد الزهرا، دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان هرمزگان و ... اشاره کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان اظهار کرد:  ۲۵ میهمان از 4 ملیت شامل دو نفر از پاکستان، ۱۵ نفر از عراق، دو نفر از سوریه و 5 نفر از افغانستان در همایش مادران فاطمی، تربیت حسینی، تمدن نوین اسلامی حضور به هم رساندند.

وی افزود: تعداد کل آثار پژوهشی ارسالی به دبیرخانه این همایش، یک هزار و ۱۶۵ اثر بوده که از این تعداد، ۶۴۶ اثر پذیرفته شده است. همچنین تعداد اصل مقالات دریافتی نیز ۹۰۵ مقاله، ۱۶ چکیده بدون اصل مقاله، ۴۸ پایان‌نامه ،  ۱۷۵ تحقیق پایانی دریافتی، ۱۱ طرح پژوهش، ۱۰ کتاب دریافتی از جمله آثار مردودی است.

اسماعیل‌نیا یادآور شد: در کنار این همایش، کارگاه‌های علمی، فرهنگی و مهارتی از جمله کارگاه نویسندگی، طراحی با موبایل، فتوشاپ و... برگزار شد. همچنین مسابقات عکس نوشته برگزار شد که حدود ۴۰۰ اثر در این قسمت دریافت شده و به سه نفر از برگزیدگان، جایزه تعلق گرفت.

انتهای پیام
captcha